Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Betesburar  (läst 17169 gånger)

Maria C S

  • Inlägg: 3370
    • Småland
SV: Betesburar
« Svar #60 skrivet: 20 aug-16 kl 20:04 »
Betesburarna är i första hand till tillväxt, men visst helt fritt blir det inte. Vi har haft kaniner under många år när barnen var små, jag fick lova att inte äta upp dem ...

Aha okej !
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Ek

  • Inlägg: 521
    • Västergötland
SV: Betesburar
« Svar #61 skrivet: 10 sep-16 kl 21:22 »
Hur gick det Gilbert, lite nyfiken på bilder på burarna. Blev lite småsugen själv på att återuppta kanninfarmandet. Obs jag kräver inga bilder då jag själv inte bidrar med några.

Gilbert

  • Gäst
SV: Betesburar
« Svar #62 skrivet: 10 sep-16 kl 21:55 »
Betesburarna är klara och har kaniner, men de saknar hjul för enkel förflyttning än. Vinterburarna kommer att bli klara innan vintern, har byggt en nästan klart. Sedan går allt av bara farten när man väl kommer igång. All planering kom av sig lite av värmen men nu har gräset kommit igång igen.
Men forumet är för chafsigt för att lägga upp bilder på all verksamhet. Sedan är det inte bara att skaffa kaniner heller, de som normalt säljer har inga till salu. Nu har jag fått hjälp av en uppfödare för att komma igång som är långt mera professionell än vad jag sett hittills. Forumet bidrar tyvärr inte med så mycket fakta som det borde göra.

eriklundberg

  • Inlägg: 119
    • Skåne
SV: Betesburar
« Svar #63 skrivet: 23 jan-17 kl 21:03 »
Jag har skissat på en lösning där man kan köra in säckakärran under buren och flytta betesburarna så. Så behöver man inte köpa hjul till alla burarna..

Maria C S

  • Inlägg: 3370
    • Småland
SV: Betesburar
« Svar #64 skrivet: 12 jun-17 kl 23:58 »
Nu byggs det betesburar igen, ska ta bilder snart !
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

Liliac

  • Inlägg: 20
  • Grönt är skönt!
    • Västerbotten
    • http://ekohippie.wordpress.com
SV: Betesburar
« Svar #65 skrivet: 15 jun-17 kl 12:39 »


Här är min kaninbur på 2 x 1 m. Snart flyttar det in en rexkanin där :) Impregnerad regel utgör stommen. Putsnät (rovdjurssäkert) är fasthäftat på insidan av buren, så att kaninen inte ska kunna gnaga på konstruktionen. Hönsnät i botten så att den inte ska kunna gräva sig ut. Öppningsbart tak också.



I buren ska den här bolådan stå också. Impregnerad med roslagsmahogny. Ska bara sätta dit ribbor på rampen så att kaninen inte halkar, samt sedan fästa fast rampen på något smart sätt.

Kanintobbe

  • Inlägg: 5
    • Östergötland
SV: Betesburar
« Svar #66 skrivet: 16 jun-17 kl 21:57 »
Snygg bur men så här på sommaren behöver du också tänka på skuggskydd.

Postat med Alternativ.nu´s app


Liliac

  • Inlägg: 20
  • Grönt är skönt!
    • Västerbotten
    • http://ekohippie.wordpress.com
Betesburar
« Svar #67 skrivet: 02 jul-17 kl 15:12 »
Snygg bur men så här på sommaren behöver du också tänka på skuggskydd.

Postat med Alternativ.nu´s app


Inga problem. De får skugga av tak och bolåda


Postat med Alternativ.nu´s app


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

571 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, ThomasS, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser