Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Jäla häst och skog  (läst 2705 gånger)

Mingoesfishing

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
Jäla häst och skog
« skrivet: 10 jun-16 kl 17:00 »
Hej!
En vän var nyligen på en gård i Jäla med sitt jobb och jag undrar här om det är någon här som varit där och kan berätta lite mer om gården och vad de gör? Jag hittade deras hemsida men tyvärr fanns det inte så mycket information där. Det verkar som att företaget heter Jäla häst och skog och vad jag har förstått kan man boka kurser för olika brukshästrelaterade arbeten, mer än så fick jag inte ut av hemsidan tyvärr...
Hoppas det finns någon som vet lite mer :)

skogaliten

  • Inlägg: 1288
    • -
SV: Jäla häst och skog
« Svar #1 skrivet: 12 jun-16 kl 15:16 »
Är det inte enklare att ringa och prata med dem? Såvitt jag vet så följer de BRUNTE:s kursprinciper.

Vill du går kurs för att lära dig köra häst, eller åka på besök, eller något annat?

Mingoesfishing

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
SV: Jäla häst och skog
« Svar #2 skrivet: 22 aug-16 kl 12:14 »
Jag var mer intresserad av att veta vad de gör i allmänhet men nu ska vi dit i september och kika på DM i brukskörning så då kan jag nog få lite svar på mina frågor.
Tack för svaret :)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16854
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Jäla häst och skog
« Svar #3 skrivet: 22 aug-16 kl 12:32 »
Dom lufsar runt med häst och timmerkörning.
Är lite osäker på om dom använder hästarna i lantbruket men det skulle inte förvåna mig.

Men ring dom eller håll ögonen öppna då dom brukar ha sådana där trevliga event då och då.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Uddabudda

  • Inlägg: 1327
  • Mitt hem på jorden
    • Västergötland
SV: Jäla häst och skog
« Svar #4 skrivet: 19 jul-17 kl 22:00 »
De använder hästarna i både skogs- och jordbruket, har en del besöks- och kursverksamhet. Ring och prata med dem! Jag var där på inkörningsträffar med min unghäst i vinter.
Självhushåll till nytta och nöje


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

369 gäster, 8 användare (3 dolda)
xaelanar, javill, Be, Lucas Axman, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser