Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.  (läst 2911 gånger)

Gilbert

  • Gäst
Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« skrivet: 21 aug-16 kl 19:29 »
Till de prisklasserna man varit i här tidigare så kan Ali Express vara intressant.

Fri frakt (free shipping) och alla priser angivna i US dollar.

Ett holografiskt drevjaktsikte för $16 (240-250 SEK typ) för att ta ett exempel.

Massor av jaktprylar och fästen.

Där finns också några märkessikten. Vill du dessutom köpa en rolex för samma pris 150 SEK så är det möjligt, men det kan ju vara piratkopior. Men antalet ordrar och betyg finns till de mest sålda varorna.

Bara en Bore Snake till min .22 och .308 av HÖG kvalitet kostar 1/5 mot jaktbutiken på nätet, sedan fri frakt och 1-2 veckors väntan på att det skall granskas i svensk tull ... Suck! ... Enda problemet.
Men det blir ingen tull på små kostnader.

Det är säkrare att handla där än ägg här ...

 

Gilbert

  • Gäst
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #1 skrivet: 21 aug-16 kl 19:54 »
En sida kan se ut så här, sorterat på ordrar (mest köpta).

Gilbert

  • Gäst
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #2 skrivet: 21 aug-16 kl 19:57 »
Ett scroll ner på sidan ...

Gilbert

  • Gäst
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #3 skrivet: 21 aug-16 kl 20:10 »
Det finns holografiska sikten som duger för jakt. Jag har själv ett militärt sådant lite dyrare för tävlingskytte. Pricken i mitten är 1 MOA och ringen runt är 65 MOA.

1/4 MOA på 100m är runt 8 mm (alltså ett vinkelmått).

Du har avstånd typ 50 meter, siktar på målet och ser med båda ögonen, ett genom siktet och du ser målet i fönstret. Sikta med ringen mot målet (går blixtsnabbt) och sedan pricken mitt i ringen där du skall träffa.

Pang! Jag skjuter in på 80m och har inga problem att träffa i centrum. När man jobbat in hologtamtekniken i huvudet är det det enklaste siktet att jaga med på korta avstånd, dvs jakt.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #4 skrivet: 21 aug-16 kl 21:16 »
Absolut!

Har köpt 2-pack jaktradio för knappt 600 spänn som jag anser hålla god kvalité.
Bore snake för ca 30 spänn på ebay.
Har man bara tid så kan man fynda.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #5 skrivet: 17 sep-16 kl 18:06 »
Provade precis min nya läskstång, en tre-delad sak. Knäcktes när jag skulle dra rent min hagelbock. Som tur var så så gick det enkelt att få ut de delar som var kvar inne i pipan..
Studsaren hade varit värre.

Man ska inte ha läskstång i flera delar, det är bevisat.

Man får vad man betalar för...ibland.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16886
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #6 skrivet: 17 sep-16 kl 19:04 »
Provade precis min nya läskstång, en tre-delad sak. Knäcktes när jag skulle dra rent min hagelbock. Som tur var så så gick det enkelt att få ut de delar som var kvar inne i pipan..
Studsaren hade varit värre.

Man ska inte ha läskstång i flera delar, det är bevisat.

Man får vad man betalar för...ibland.

Det finns en anledning att priset är lågt.    Man får ingen garanti, man får genomföra produktbeskrivningen och uppgraderingar på egen hand.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #7 skrivet: 17 sep-16 kl 19:22 »
Det finns en anledning att priset är lågt.    Man får ingen garanti, man får genomföra produktbeskrivningen och uppgraderingar på egen hand.

Jo jag är ju inte förvånad eller förbannad precis....men dom flesta borstarna verkar passa på min riktiga läskstång så lite glädje finns det kvar.
Det är aldrig för sent att ge upp.

fredde e

  • Inlägg: 375
  • Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
SV: Billiga jaktprylar, fri frakt. Ali Express.
« Svar #8 skrivet: 17 sep-16 kl 20:25 »
En bit läskstång eller annat får Du enklast ut med en patron som Du drar ut kulan på och bara hälften av krutet. Försök aldrig att knacka ut nåt som har fastnat. Man förstör bara pipan.
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

567 gäster, 3 användare
xaelanar, ThomasS, Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som vanligt ett mångfacetterat och informativt nummer om mycket som hör självhushållningen till.
/Håkan

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser