Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sökfunktionen uppe i hörnet  (läst 9277 gånger)

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
Sökfunktionen uppe i hörnet
« skrivet: 29 mar-12 kl 22:05 »
Hej!
När jag försöker använda sökfunktonen uppe i hörnet får jag felmedelandet
Citera
Du har inte behörighet att använda sökfunktionerna på detta forum.
Jag är inloggad och brukar använda sökfunktionenutan problem. Har jag gjort något fel som gjort mig "bannad" från att söka eller är det problem med forumets sökfunktion  ???

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

kbh

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #1 skrivet: 29 mar-12 kl 22:11 »
blir samma för mig har prova två gånger nu

Ulric Eriksson

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #2 skrivet: 29 mar-12 kl 22:16 »
Tillfälligt avbrott eftersom sökningarna sänker forumet.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #3 skrivet: 30 mar-12 kl 11:28 »

jenses

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #4 skrivet: 30 mar-12 kl 11:43 »
Testa http://www.alternativ.nu/index.php?page=sok
 :)

Ja, det är ju en lösning  ;D
Nackdelen är såklart att man inte hittar något på ljugarbänken.

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #5 skrivet: 30 mar-12 kl 11:59 »
Ja, det är ju en lösning  ;D
Nackdelen är såklart att man inte hittar något på ljugarbänken.
Finns inget på ljugarbänken som är värt att hitta. ;D
Utan ljugarbänken så hade vi haft kvar massor av gamla medlemmar med kunskap.
För det verkar vara där som alla bli osamms.

När jag tittar på ljugarbänken så verkar den dra hit folk som tycker om att säga sin åsikt men som inte själva tillför något på dom andra sidorna.
Utan man sitter i sitt hus/lägenhet och har som livsuppgift att debatera allt skit som finns men är i grunden helt ointreserad av att odla/föda upp djur.
« Senast ändrad: 30 mar-12 kl 12:07 av Rosten »

henrietta70

  • Inlägg: 328
    • Skåne
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #6 skrivet: 30 mar-12 kl 22:23 »
Vad är ljugabänken?

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #7 skrivet: 30 mar-12 kl 22:36 »
Ljugarbänken är en tavla som dyker upp när du skrivit tillräckligt många (10 tror jag) inlägg i de seriösa trådarna.


Vänligen
Jens

Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Existens?

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #8 skrivet: 30 mar-12 kl 22:37 »
Vad är ljugabänken?

Ett ställe du får tillgång till när du kommer upp i 10 inlägg på andra tavlor.. :)  Det är där de mer udda diskussionerna äger rum...

Rosten

  • Inlägg: 4857
    • Närke
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #9 skrivet: 30 mar-12 kl 22:37 »
Vad är ljugabänken?
Det får du snart reda på.  ;D
Tror man behöver 10 inlägg för att komma in.

Så två inlägg kvar sen är du inne i något som kommer ta all din lediga tid om du skall följa med vad som händer och göra dig glad och vansinnig om vartannat.

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #10 skrivet: 31 mar-12 kl 22:53 »
Hej!
När jag försöker använda sökfunktonen uppe i hörnet får jag felmedelandet  Jag är inloggad och brukar använda sökfunktionenutan problem. Har jag gjort något fel som gjort mig "bannad" från att söka eller är det problem med forumets sökfunktion  ???

Funkar inte för mig heller. Så irriterande. Nån åtgärd på g??

Existens?

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #11 skrivet: 01 apr-12 kl 07:50 »
Om sökfunktionen avstängd gör så att forumet fungerar bättre, så behåll den gärna avstängd.

Tycker ändå sökfunktionen har varit tämligen värdelös.

Vill man söka nåt i det allmänna forumet så går väl rimligen Google att använda. Och vem känner sig tvingad att söka nåt på ljugarbänken??

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #12 skrivet: 01 apr-12 kl 09:34 »
Vad tycker ni om sökfunktionen i länken jag lade in ovan?
Om den känns OK så kanske vi kan byta ut forumets sök mot denna variant.

henrietta70

  • Inlägg: 328
    • Skåne
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #13 skrivet: 01 apr-12 kl 18:41 »
Jag tycker den är ok - bättre det än problemen innan.
Men det är viktigt att det går att hitta den funktionen lätt - för alla. Inte säkert att alla tänker på att söka sig till denna tråd när de försöker söka. För mig tog det lite tid =O)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #14 skrivet: 01 apr-12 kl 18:47 »
Nej, jag tänkte att om ni som testat tycker det är OK så tar vi bort sökrutan helt och kopplar knappen "Sök" till den nya sökfunktionen.

henrietta70

  • Inlägg: 328
    • Skåne
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #15 skrivet: 01 apr-12 kl 18:49 »
Så klart! Jag tycker att ni ska göra det.
Om det senare sedan går att göra som tidigare så att man göra en avancerad sök ä rdet ju toppen - men tills dess - kör med denna sökfunktion - tycker jag.

Xoot

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #16 skrivet: 02 apr-12 kl 01:34 »
Vad tycker ni om sökfunktionen i länken jag lade in ovan?
Om den känns OK så kanske vi kan byta ut forumets sök mot denna variant.

Känns värdelös.
Varför jobbar du med en eventuell sökfunktion medan den vanliga finns tillgänglig och fortfarande oanvändbar??

Detta får jag upp och har haft nu i ett par dagar:
Citera
Ett fel har uppstått!
Du har inte behörighet att använda sökfunktionerna på detta forum.

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #17 skrivet: 02 apr-12 kl 06:12 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av med flit eftersom den tar väldigt mycket kraft och forumet varit överbelastad senaste tiden.
Jag tror inte någon fått fler "Connection problems" sedan vi stängde ner den?

Eftersom det här söket ligger hos Google, belastar det deras servrar istället, vilket både de och vi har glädje av.
« Senast ändrad: 02 apr-12 kl 06:14 av Petter B »

Existens?

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #18 skrivet: 02 apr-12 kl 07:00 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av med flit

Eftersom det här söket ligger hos Google, belastar det deras servrar istället, vilket både de och vi har glädje av.


Att den var avstängd med flit hade tydligen behövt skrivas med versaler, storlek 36p, för att budskapet skulle gå fram.
Otroligt att det var så svårt att fatta.

Tycker absolut att söket kan ligga kvar på Google, så slipper den redan nerlastade  Alternativservern kämpa med det.
Nackdelarna, om det nu ens finns några, vägs ju lätt upp av forumets bättre funktion.

Huggorm

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #19 skrivet: 02 apr-12 kl 11:39 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av med flit eftersom den tar väldigt mycket kraft och forumet varit överbelastad senaste tiden.
Jag tror inte någon fått fler "Connection problems" sedan vi stängde ner den?

Eftersom det här söket ligger hos Google, belastar det deras servrar istället, vilket både de och vi har glädje av.
Jag tror jag fick connection problems senast i morse, med säkerhet igår kväll i alla fall

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #20 skrivet: 02 apr-12 kl 17:19 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av med flit eftersom den tar väldigt mycket kraft och forumet varit överbelastad senaste tiden.
Jag tror inte någon fått fler "Connection problems" sedan vi stängde ner den?

Eftersom det här söket ligger hos Google, belastar det deras servrar istället, vilket både de och vi har glädje av.
Connection Problems får jag fortfarande fast inte lika ofta.

Att flytta sökfunktionen till Googel funkar för mig. Den gamla var relativt dålig så Googel lär i alla fall inte bli sämre.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Vilderness

  • Inlägg: 328
    • Norrbotten
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #21 skrivet: 03 apr-12 kl 07:22 »
Jag använder sökfuktionen ganska ofta så jag ser gärna att den finns kvar uppe i hörnet, men då förstås att den fungerar.. något måste ju vara helt fel nånstans på servern eller liknande eftersom forumet helt ballat ur på sista tiden...

Med sökningen som länkades innan kan jag lika gärna bara googla det jag letar, eftersom man inte kan välja vissa underforum att söka på. Trist!
« Senast ändrad: 03 apr-12 kl 07:26 av Vilderness »
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #22 skrivet: 03 apr-12 kl 07:28 »
Med sökningen som länkades innan kan jag lika gärna bara googla det jag letar, eftersom man inte kan välja vissa underforum att söka på. Trist!
När du sökte i olika underfunktioner, använde du då Advancerat sök och kryssade i tavlor, eller gick du till den aktuella tavlan och använde snabbsökningsrutan därifrån?

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #23 skrivet: 03 apr-12 kl 10:00 »
Jag har också haft massa connecting problems trots att funktionen stänkts av...
Håller med Vilderness. Jag har gjort på båda sätten, men har nog mest sökt på hela forumet.
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

ieenilorac

  • Inlägg: 8434
  • www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #24 skrivet: 03 apr-12 kl 10:31 »
Testa http://www.alternativ.nu/index.php?page=sok
 :)

Jag tycker denna funktionen funkar ok. Jag söker ofta efter inlägg jag själv skrivit, eftersom jag skriver långa inlägg ibland, och samma frågor återkommer, så jag vill kunna kopiera mina gamla inlägg. Och jag provade, sökfunktionen hittade snabbt det jag letade efter med hjälp av mitt användarnamn och ett lämpligt sökord.

Om det kan få alternativ att fungera, så kan jag leva med att man inte kan specificera vilken tavla man vill leta i.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

henrietta70

  • Inlägg: 328
    • Skåne
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #25 skrivet: 03 apr-12 kl 10:40 »
När du sökte i olika underfunktioner, använde du då Advancerat sök och kryssade i tavlor, eller gick du till den aktuella tavlan och använde snabbsökningsrutan därifrån?

Även jag har använt mycket sökfunktionerna.
Jag sökte oftast på avancerat sök.

Notdavid

  • Inlägg: 62
    • Uppland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #26 skrivet: 03 apr-12 kl 12:32 »
Nu har Petter ju redan postat en lösning. Tänkte bara tipsa om en sak som är rätt användbart om ni vet vilken site som innehåller en viss information men som saknar sökfunktion. Gå till Google och skriv in "ringbarkning site:alternativ.nu" (utan apostrofer) så får ni bara upp sökresultat från alternativ. Det går förstås att använda på alla sidor, t.ex. "föräldrapenning site:forsakringskassan.se".  :)

Huggorm

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #27 skrivet: 03 apr-12 kl 12:39 »
Nu har Petter ju redan postat en lösning. Tänkte bara tipsa om en sak som är rätt användbart om ni vet vilken site som innehåller en viss information men som saknar sökfunktion. Gå till Google och skriv in "ringbarkning site:alternativ.nu" (utan apostrofer) så får ni bara upp sökresultat från alternativ. Det går förstås att använda på alla sidor, t.ex. "föräldrapenning site:forsakringskassan.se".  :)
Men den funkar nog inte på Ljugarbänken, eftersom man måste vara inloggad för att få tillgång till den. Varför man nu skulle vilja söka efter något där...

Vilderness

  • Inlägg: 328
    • Norrbotten
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #28 skrivet: 03 apr-12 kl 15:15 »
När du sökte i olika underfunktioner, använde du då Advancerat sök och kryssade i tavlor, eller gick du till den aktuella tavlan och använde snabbsökningsrutan därifrån?

Jag har alltid gjort så att jag kikar igenom en tavla efter det jag letar, hittar jag det inte på de första sidorna så söker jag på den aktuella tavlan... så alternativ nummer två :)
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Vilderness

  • Inlägg: 328
    • Norrbotten
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #29 skrivet: 03 apr-12 kl 15:17 »
Nu har Petter ju redan postat en lösning. Tänkte bara tipsa om en sak som är rätt användbart om ni vet vilken site som innehåller en viss information men som saknar sökfunktion. Gå till Google och skriv in "ringbarkning site:alternativ.nu" (utan apostrofer) så får ni bara upp sökresultat från alternativ. Det går förstås att använda på alla sidor, t.ex. "föräldrapenning site:forsakringskassan.se".  :)

Det var lite det jag menade... att med söklänken som postades kan man lika gärna googla. Sen är jag lite virrig och glömmer jämt att sökningen måste göras via den sidan, och blir lika irriterad varje gång det inte funkar att söka uppe i hörnet. Om fuktionen kopplas bort bör nog rutan och knappen tas bort också tycker jag... men jag kanske är petig :P
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

AnnikaE

  • Inlägg: 643
    • Södermanland
Trio med Ostfriesiska möwen höns ( Tysklant höns). 2 Katter . Har haft höns sen -04.

mwson

  • Inlägg: 305
    • Dalsland
    • Storuddens Gård
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #31 skrivet: 04 apr-12 kl 07:43 »
Att den var avstängd med flit hade tydligen behövt skrivas med versaler, storlek 36p, för att budskapet skulle gå fram.
Otroligt att det var så svårt att fatta.
Var står det att den är avstängd, grinolle ;)
Fru, Barn, Hereford, Nordiska bin och Katt

Existens?

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #32 skrivet: 04 apr-12 kl 08:09 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av med flit eftersom den tar väldigt mycket kraft och forumet varit överbelastad senaste tiden.

Var står det att den är avstängd, grinolle ;)

Men okej då, det kanske inte stod glasklart tidigare, men jag vägde samman info från både denna tråden och 'undrar'-tråden.. ;)

Vilderness

  • Inlägg: 328
    • Norrbotten
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #33 skrivet: 06 apr-12 kl 07:24 »
Den vanliga fungerar men vi har stängt av den... då fungerar den ju inte  ;)

Nu känner jag mig som en gnällkärring, men om sökfunktionen uppe i hörnet inte ska användas mer - kan ni då snälla lägga en länk till sökningen uppe i menyn? Det är oerhört drygt att behöva antingen googla, eller öppna ett nytt fönster och leta rätt på länken varje gång man ska söka. Speciellt som det titt som tätt tipsas om att det finns massor av gamla trådar - sök!

Dessutom skulle jag önska en bättre sortering av sökresultatet, eller i alla fall en visare på vilket forum svaren ligger. Tröttsamt att behöva klicka på 35 annonser innan man hittar en forumtråd om Orpington t.ex.

Jag gillar alternativ, men som det är nu så blir det bara att jag kollar efter nya svar på mina egna inlägg, kanske skummar igenom olästa på fjäderfä och sen får det vara. Undrar jag över nåt annat så går jag till andra forum.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Paradisgården

  • Inlägg: 1492
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #34 skrivet: 06 apr-12 kl 10:08 »
Ja, skulle vara väldigt bra med en direkt länk nu.. Det är ju bättre att kunna söka på ett lite sämre sätt än att inte kunna söka alls.. :) så får man väl diskutera vilket som är bäst under tiden, men då har man i alla fall en lätt tillgänglig sålänge.
« Senast ändrad: 06 apr-12 kl 14:05 av Paradisgården »
Har man, liten gossunge, 4 katter, höns, kaniner och påfåglar. Bor på liten "gård" på landet i Skaraborg.

Idalun

  • Inlägg: 172
    • Småland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #35 skrivet: 06 apr-12 kl 11:04 »
Vad tycker ni om sökfunktionen i länken jag lade in ovan?
Om den känns OK så kanske vi kan byta ut forumets sök mot denna variant.

Den vanliga sökfunktionen tycker jag är bättre! Där kan sökningen begränsas till den "tavlan" man är intresserad av. Vet inte om jag har gjort fel i den länkade sökfunktionen, men om jag söker på värmelampa så får jag upp svar gällande allt på forumet med värmelampa. Det var svårt att sålla bland alla träffar och det krävdes att jag läste igenom väldigt många träffar om diverse djurslag innan jag hittade någon användbar information.

Mvh Ida

Vilderness

  • Inlägg: 328
    • Norrbotten
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #36 skrivet: 06 apr-12 kl 19:13 »
ja det var så jag tänkte också... en småsak kan tyckas, men tillräckligt för att få mig att söka mig till andra sidor och forum istället.
American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

kbh

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #37 skrivet: 09 apr-12 kl 18:29 »
Var för inte skiva u hur man hittar enklast vis istället för att visa en massa länkar  som bara blir en nödlösning ?

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #38 skrivet: 09 apr-12 kl 20:15 »
Ursäkta allt trassel. Planen är att uppgradera forumet och få ordning på allt denna vecka.

SoloQwist

  • Inlägg: 748
    • -
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #39 skrivet: 09 apr-12 kl 20:22 »
Förslag: Skriv den informationen fullt synligt direkt man kommer in på alternativ.nu som en "på gång" eller "senaste nytt". Alla länkar med samma fråga och dessutom all frustration tar ju också "massor av plats".  ::)
har hellre en minigris i sängen än en mansgris i soffan!

kbh

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #40 skrivet: 09 apr-12 kl 20:40 »
Ursäkta allt trassel. Planen är att uppgradera forumet och få ordning på allt denna vecka.
Ingen fara du får ursäkta vårt gnäll :)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #41 skrivet: 09 apr-12 kl 20:50 »
Förslag: Skriv den informationen fullt synligt direkt man kommer in på alternativ.nu som en "på gång" eller "senaste nytt". Alla länkar med samma fråga och dessutom all frustration tar ju också "massor av plats".  ::)

Fixat, tack för idén.

Ingen fara du får ursäkta vårt gnäll :)

Tack  :)

kbh

  • Gäst
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #42 skrivet: 09 apr-12 kl 20:55 »
Jätte bra Tack Petter B
« Senast ändrad: 11 apr-12 kl 21:59 av Dbs »

Svarthönan

  • Inlägg: 922
    • Skåne
    • Sorbiska ägg
SV: Sökfunktionen uppe i hörnet
« Svar #43 skrivet: 21 apr-12 kl 14:58 »
Vad tycker ni om sökfunktionen i länken jag lade in ovan?
Om den känns OK så kanske vi kan byta ut forumets sök mot denna variant.
Värdelös ärligt talat  :( Jag hittar ingenting, jag behöver kunna söka i "bara denna tavla".


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

820 gäster, 1 användare
alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser