Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En rejäl lie  (läst 2548 gånger)

Attis

  • Inlägg: 654
    • -
En rejäl lie
« skrivet: 02 feb-06 kl 23:35 »
Kom nyligen hem ifrån Mexico där jag köpte denna sak, jag inbillar mig att den borde kunna ta bra mycket kraftigare saker än hö. Med lite tur riktigt grova slybuskar.
Det framgår kanske inte av bilden men vid "roten" är den ca 10 cm bred och lika lång som en "vanlig" lie.

Måste bara få fast den på ett skaft innan arbetet kan börja ;)
« Senast ändrad: 02 feb-06 kl 23:37 av Attis »
/Attis

Filip Skräplund

  • Inlägg: 4577
Re:En rejäl lie
« Svar #1 skrivet: 03 feb-06 kl 00:52 »
Kan nästan garantera att det inte går bra att slå sly med den.

Slyet är för hårt helt enkelt, max 1/2 cm diameter kan tas med lie skulle jag tro.

Den lien funkar nog bäst på vass och andra grövre örter och gräs.

Sly tar man bäst med röjyxa eller machete, och man hugger diagonalt mot stammen.

Ett annat passande användningsområde för lien är som attribut till en liemansutstyrsel.

Skulle göra stor succé en Allhelgonanatt, med blod (eller i nödfall ketchup) droppande från eggen.

Men då måste du göra något åt barcoden.

Skulle också kunna tänka mig att den är ok att skära säd med.

(För eventuellt undrande läsare: man slår gräs men skär säd och vass.)
« Senast ändrad: 03 feb-06 kl 22:55 av zeke »
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

Attis

  • Inlägg: 654
    • -
Re:En rejäl lie
« Svar #2 skrivet: 03 feb-06 kl 22:26 »
 ;D ;D

Jag hoppas du har fel  :-\

Nåja, får testa och återkomma om det funkar eller ej  :) Så vet jag innan nästa allahelgona  ;)
/Attis


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

504 gäster, 2 användare (1 dolda)
LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser