Vägreggad. Får framföras på A och B körkort. Ska du köra i skogen? Skit i en reggad.
Används den som arbetsfordon så brukar man säga att minst 200cc är det som gäller.
Du kommer att tappa fästet LÅNGT innan motorn tappar orken. Talar från erfarenhet.
Leta efter en halvautomat(semiautomat). Kopplingen får du annars slira en del på vid last.
Lågväxel är att föredra. En lågt stegad 1ans växel alltså.
Med riktiga terängdäck så duger bakhjulsdrift till en gårdsmaskin. Med allt vad det innebär.
Men det kan vara kul i lera. Då behöver du antingen snökedjor eller fyrhjulsdrift.
För 15-20tusen får du en Loncin 200/250/300 maskin. Terrängmodellen!
Bakhjulsdriven. Denna är omtalad. Håller bra. Det där med "kinesskit" är skitsnack angående denna.
Men samtidigt. För 25tusen eller runt där får du en äldre Honda,Kawa,Yamaha med fyrhjulsdrift.
Ful som stryk men också väldigt bra som maskin.
En terrängreggad får du göra avdrag för som privatperson. (Sök för mer info.)
Snöa inte in dig på cylinderns storlek. Minst 200cc brukar man säga. 300cc för en allround.
Min personliga åsikt:
Äldre maskiner 6x6 från -98 ungefär börjar bli rätt billiga och hade varit mitt val.
Lycka till.