Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Stor sorg..........  (läst 1345 gånger)

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Stor sorg..........
« skrivet: 13 aug-07 kl 12:06 »
Jag är så himla ledsen...... vi har beslutat oss för att sälja getterna :'( :'( :'(
Orsaken är personlig men vi måste tyvärr annars hade jag aldrig gjort det....
Vi har inte haft dem mer än ca 1 1/2 år men ändå så har jag fäst mig nått så otroligt vid dem. Alla har de sina personligheter. Hulda som alltid skulle vara först fram och tog de bästa godisbitarna. Hjördis som snällt stod en bit ifrån och väntade på sin tur och sög på min tumme när hon var dräktig men aldrig annars. Nu har båda flyttat ifrån oss :'( Hare som en blyg viol smyger fram bakom ryggen och sticker huvudet under armen för att bli kliad mellan hornen. Hanna sällskapssjuk till tusen och kan inte vara ensam, skriker under killningen om jag inte håller klöv hela tiden. Amiga min lilla bebis som jag gosat med ända sen hon föddes. Hon bääar så fort hon ser mig och hon är otroligt bra på att lyssna och trösta om man är ledsen. Bruno det lilla charmtrollet med den ovanliga färgen. En riktigt gosig knähund som klättrar på benen om man inte sätter sig ner så han kan komma upp i knät.
Jag vill verkligen inte sälja dem och jag grät när Hulda och Hjördis åkte. Hur det blir när de andra åker törs jag inte ens tänka på. Jag tar en dag i taget och letar iskallt och ivrigt nya hem till dem, klumpen i halsen blir större för var dag som går. Jag vill att de ska flytta fort men ändå inte, det är så svårt att se dem och gosa med dem och samtidigt veta att snart är de borta och det blir tomt i både gethus o hage.............

Ville bara skriva av mig lite........... :'( :'( :'(
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Margit

  • Gäst
Re:Stor sorg..........
« Svar #1 skrivet: 13 aug-07 kl 15:40 »
Jag lider med dig...det är ALLTID svårt att skiljas från sina djur  :'(. Hoppas de får bra hem dit de kommer, det är ansvarsfullt att omplacera sina djur om man själv inte kan ta hand om dem längre (av olika skäl) men sorgligt så det värker  :'(.

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Re:Stor sorg..........
« Svar #2 skrivet: 13 aug-07 kl 16:23 »
Kan inte säga annat än att jag vet hur det är... Och jag hoppas du ittar bra hem till dem alla och att allt går bra..

Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
Re:Stor sorg..........
« Svar #3 skrivet: 14 aug-07 kl 15:26 »
 :'( Vi är nog många här som lider och känner med dig! Har själv inte haft just gettter så länge,men har skiljts ifrån andra kära djur,det värsta är att behöva avliva en god vän, för då är det ändå liksom "kört" att få återse dem! Hoppas att du hittar trevliga människor till getterna som ännu bor kvar hos dig!                    

Sänder en varm kram och en tanke......
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Stor sorg..........
« Svar #4 skrivet: 14 aug-07 kl 19:13 »
Tack för det ni skrivit till mig, det är skönt att ni finns.
Nu är det bara Hanna och Hare som inte hittat "hem" än. Det har gått bra trots allt att hitta hem åt dem. Hulda och Hjördis fick flytta till sin "gamla" favvobock från Gotlands djurpark, så de bor numera i Linköping. Lilla Amiga får flytta hem till sina killingkompisar från i sommras, Bibbi och Beata, de bor i Karlskoga så det är inte så långt bort. Det känns också bra men så har hon inte åkt än heller :-\. Lilla söta Bruno ska flytta hem till min hovslagare som i sommras köpte Bobbo och Brutus. Bruno ska få förbli bock dvs han ska inte kastreras och det gör mig jätteglad för han kommer bli en sån vacker cremefärgad bock när han blir stor. Nu när det fortfarande går fyra getter i hagen så känns allt väldigt overkligt. Visst är det så att det alltid är jobbigt att förlora sina älskkade djur på ett eller annat sätt, det sitter som en tagg i hjärtat på en. Jag är glad om jag kan hitta bra hem åt Hanna och Hre också snart, det skulle göra det hela lite (om än väldigt lite) lättare :'( :'(.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Stor sorg..........
« Svar #5 skrivet: 14 aug-07 kl 19:55 »
Om jag ändå visste någon som skulle förbi ditt håll och neråt mitt så kunde gärna Hanna få flytta till oss (Hare är en liten bock tror jag och det har jag en i hagen....)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Stor sorg..........
« Svar #6 skrivet: 14 aug-07 kl 21:29 »
Hej.
Hare är också en liten tös, trots namnet :-[.
När vi skaffade getterna så fick vi bilder från djurparken på dem och när vår gosse som då var 3 år såg den så trodde han att det var en hare som stod längst bak på bilden ;D. Naturligtvis fick hon heta Hare och de andra getterna + bocken fick namn på H. Så tillslut blev det Hanna,Hare,Hjördis,Hulda, Hilda och Hjalmar som flyttade från Gotland till oss.
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Stor sorg..........
« Svar #7 skrivet: 14 aug-07 kl 21:33 »
vill vill ha dem......... ;)
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Stor sorg..........
« Svar #8 skrivet: 20 aug-07 kl 18:04 »
Till helgen åker mina små favvosar Amiga och lilla Bruno :'(.
Stackars Hanna och Hare blir ensamma kvar i det stooora gethuset och hagen, det är så sorgligt :(. Ingen verkar vilja ge dem ett nytt hem. Många har varit intresserade men antingen bor de för långt bort annars undrar de om vi kan behålla dem till våren sen kan de ta dem. Jag har annonserat på internet och ratat en hel del väldigt oseriösa människor. Jag kan utan problem föreställa mig hur Hanna kommer ropa efter sin dotter Amiga som hon levt ihop med i 1 1/2 år :'( :'( :'(
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Anette Ö

  • Inlägg: 612
  • Livet blir inte alltid som man tänkt sig..
    • Närke
Re:Stor sorg..........
« Svar #9 skrivet: 22 aug-07 kl 22:22 »
Hanna slipper slipper ropa efter sin Amiga, här i alla fall. Hanna och Hare flyttade till Varberg ikväll :'( Nu är det istället Amiga som ropar förtvivlat efter sin mamma :'(. I get huset finns nu bara Amiga och Bruno och på lördag förmiddag är även dom två borta. Mitt gethus och hagen kommer stå öde och inget bäande får jag höra mer :'( :'( :'(
Anette
Följande 2-benta och 4-benta betydelsefulla varelser finns i mitt liv: Sju barn, ett barnbarn, en svärson, en svärdotter, min älskade pappa 2 katter och en hund.

Margit

  • Gäst
Re:Stor sorg..........
« Svar #10 skrivet: 22 aug-07 kl 22:45 »
Ja usch vad ledsamt...lider med dig  :(. Men vad skönt att de alla fick nya hem!!  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, Tiomilaskogen, von tratt, Ekis, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter



- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser