Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Breda golvplank Skåne?  (läst 2684 gånger)

mne

  • Inlägg: 159
    • Skåne
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #20 skrivet: 24 sep-20 kl 21:49 »
Nu var du oxå spydig..  ;D
Problemet eller fördelen med diskussionsforum är att man tråkigt nog inte alltid får de svar man önskar sig.

Som tex att i detta fallet är det med stor sannolikhet bättre och mer ekonomiskt att söka sig norrut efter det man efterfrågar.
Men men... 
valet är fritt, bara synd att vara för snäv med sina önskemål.

Absolut är det som du säger om diskussionsforum - hade du bara skrivit att du tror det är svårt att hitta något i Skåne och att jag därför borde leta norröver hade det väl varit en sak. Att länka till en google-sökning på "breda golvplank" tillför dock inte så mycket utan kan tvärtom uppfattas som - just det - ganska spydigt  ;D 
Men no hard feelings hoppas jag! Ha en mysig kväll  ;)

Skogsvilde

  • Inlägg: 16882
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #21 skrivet: 24 sep-20 kl 21:52 »
Absolut är det som du säger om diskussionsforum - hade du bara skrivit att du tror det är svårt att hitta något i Skåne och att jag därför borde leta norröver hade det väl varit en sak. Att länka till en google-sökning på "breda golvplank" tillför dock inte så mycket utan kan tvärtom uppfattas som - just det - ganska spydigt  ;D 
Men no hard feelings hoppas jag! Ha en mysig kväll  ;)

Hard...   nä det är ganska slappt.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

ärt

  • Inlägg: 822
    • Halland
    • www.lillanabben.se
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #22 skrivet: 24 sep-20 kl 22:33 »
 Kan du inte kolla med kommunen om där är nått som ska rivas? Har själv haft tur två gånger med detta. Ett magasin som stod för nära väg o järnväg. Byggfirman som skulle riva tyckte det var bra att jag rev utan kostnad. O en kvarn där golvplanken låg som nu ligger här.
 Där fanns en riv firma i Helsingborg (nu är det dock kanske 20 år sedan) som jag köpte golvet till verkstaden. Planken var väll inte extremt breda. Men bra tjocklek.
 När man vill bygga så är man nästan tvungen att ligga några steg före med anskafande av materialet. Det tar plats. Preseningar fladrar i vinden... men den dag man plockar fram o spikar upp skiner solen
 Tiderna har dock ändrats så kanske det är svårt idag att finna hus som ska veck.
Att googla är ett värre elände. Är väldigt tacksam för detta forum där man kan få en hint o tips om saker o ting.
 Hoppas det förbli så.
Lämna nuet. Gå till nyet. Rösta blankt.
 Nuet: där du är nu med kropp och sinne. Nyet: där du vill vara med kropp och sinne. Vägen dit?

mne

  • Inlägg: 159
    • Skåne
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #23 skrivet: 25 sep-20 kl 12:56 »
Jag vet var det finns ett parti sådana plank, men vad är ett rimligt pris? (om man bortser från faktorn att tillverkarens måste tjäna pengar)

Har skrivit ett dm till dig! Du får gärna kontakta mig snarast möjligt!

Vitis

  • Inlägg: 4111
    • Skåne
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #24 skrivet: 12 okt-20 kl 17:58 »
Jag kan varmt rekomendera Järseke såg utanför Vinslöv. Sågar, torkar, hyvlar enl önskemål från egen skog eller timmer från närområdet.

Rimliga priser på det mesta och mycket erfaren och kvalitetsmedveten kille som driver sågen.

Och han svarar på mail! 😄 Så släng iväg en fråga med dina önskemål.

http://www.jarsekesag.se/index.php

 

Tinyliving

  • Inlägg: 87
    • Västergötland
SV: Breda golvplank Skåne?
« Svar #25 skrivet: 22 okt-20 kl 20:19 »
Minst 20 cm iaf. Bör även vara minst 30 mm tjocka.

Någon som vet var man kan få tag på det?

(Kanske ska vara under annonser - var inte säker....)

Tacksam för tips!

Komma med sågen i Munka Ljungby. De har väldigt fina golv som de sågar själva. Kan dock inte säga något om dimensionerna, inte heller pris.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

407 gäster, 5 användare (1 dolda)
xaelanar, simon.arvestrand, LimJans, Palle500

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser