Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Gick på tre ben  (läst 1328 gånger)

ingelaopeter

  • Inlägg: 282
    • Västergötland
    • Trolledalens Hantverk
Gick på tre ben
« skrivet: 01 feb-12 kl 14:56 »
Hunden, en riesen, kunde helt plötsligt bara gå på tre ben. Vänster bakben kunden hon inte sätta ner i backen utan att skrika högt. Men hon kunde spring utan problem. Hon hade även svårt att gå i trappor, komma upp i soffan mm. Åt och drack nästan ingenting.  Detta började så smått på lördag kväll och hon blev lite sämre på söndag. På måndag morgon ville hon inte gå ut och vi åkte till veterinär. Efter att veterinär böjt i leder, kollat ryggrad och slutligen röntgat hunden så fick vi svar. Hunden var helt förstoppad. Efter ett lavemang var hon som en valp igen och var mycket lycklig.
Nu, efter två dagar med ömhet i magen, samma symptom igen, har hon blivit ok. Vi är väldigt glada över att det inte var värre än så här.

irma56

  • Inlägg: 108
    • Småland
SV: Gick på tre ben
« Svar #1 skrivet: 01 feb-12 kl 19:45 »
Skönt när det snabbt går att fixa till

Västgötamor

  • Inlägg: 324
  • trollen vaktar hönsen
    • Småland
SV: Gick på tre ben
« Svar #2 skrivet: 02 feb-12 kl 06:44 »
råkade ut för nåt liknande med min andra hund, en sheltie, han hade försoppning och det spelade ingen roll HUR mycket jag än gick med honom, det kom inte minsta lilla klutt ens. Till slut fick jag nog och satte mig ner med honom i knät, liggandes på rygg, och började massera magen, i början försiktigt, eftersom han spännde sig rejält, det gjorde nog ont. Efter hand kunde jag ta i mer o mer och det började gurgla ordentligt i magen o tarmarna på honomär jag släppte upp honom gick vi en liten runda på ca 100 m och han satte sig direkt o sket, flera gånger faktiskt..
Västgötamor


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

485 gäster, 2 användare
ärt, smaka

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser