Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Användarvänlighet?  (läst 6325 gånger)

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Användarvänlighet?
« Svar #20 skrivet: 23 jan-11 kl 11:51 »
Ett sätt kan vara att använda taggen "lästips". Du kan klicka på en tagg och då får du upp en lista med alla sidor som har samma tagg.

På första sidan visas några slumpvis utvalda länkar till artiklar som är taggade "lästips". Längst ner finns en länk "mer lästips...", klickar du på den länken får du fram alla sidor som är taggade "lästips". Lägg gärna till taggen "lästips" på fler artiklar, för att tipsa andra.

Taggen "lästips" används nog mest för att ange att en sida är hyfsat komplett och därmed lämplig att visa upp. Men kanske man skulle ha en annan tagg bara för att ange att en sida har innehåll? "innehåll". Då kan man få fram en lista med de sidorna. Fast risken är ju att det blir svåröverskådligt. Och många sidor att tagga.


« Senast ändrad: 23 jan-11 kl 11:55 av sɹǝpuɐ »

Sjaunja

  • Inlägg: 5547
    • -
SV: Användarvänlighet?
« Svar #21 skrivet: 23 jan-11 kl 12:07 »
Jag förstår. Vad som är bra med att kunna se artikelrubriker i en lång lista är att jag då frestas att läsa om andra ämnen än de jag vanligen gör. Som det är utformat nu är det risk att jag bara går in på de ämnen jag brukar, typ "bygg och bo" och "hantverk trä."  Att även de artiklar som inte hunnit bli så färdiga syns i den listan skulle också vara bra. Då kanske jag helt plötsligt skulle sitta och fortsätta på någons fårartikel! Jag är t.ex. aldrig inne och läser under "får" fastän jag har en hel del kunskap i ämnet. Vi får väl vänta och se ifall några andra har tankar om detta.
« Senast ändrad: 23 jan-11 kl 12:15 av ängsull »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

514 gäster, 5 användare (1 dolda)
Mathias., LimJans, djurfarmen, Slowfox

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser