Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Getuppfödare sökes, oj---finns det ingen som känner sig manad, tydligen  (läst 2404 gånger)

CarinaL

  • Inlägg: 3
    • Uppland
    • http://undulater.webdon.nu
Hej på er!

Jag undrar om det finns någon getuppfödare i Sthlm eller Uppsala. eller någon annan getgård i dess närhet. Vi kan resa en bit också.
Någon i dess närhet som använder sina getter till att göra ost m.m

Vi min man & jag skulle vilja komma i kontakt med någon som är villig lära oss om getter, uppfödning, mjölkning och gärna kunna få komma till er och hjälpta till på gården för att få lära oss allt om skötsel m.m.

Vi vill inom några år ca 4, 5 år flytta till en gård och ha en liten getuppfödning.
Vi har en lite uppfödning av Engelska undulater samt Tofsundulater. Lite skillnad  ;) Men djurintresset är stort.
Vi har även en Jätte hund Grand danois ( lite av en kalv)  ;D Och en liten vovve. Två grå jako.

Välkomna att höra av er!!!!


« Senast ändrad: 29 okt-11 kl 00:13 av CarinaL »
Vänlig hälsning Carina


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

538 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, Hans Hultén, fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser