Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Luft under huden på kyckling!  (läst 1053 gånger)

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
Hjälp! Luft under huden på kyckling!
« skrivet: 05 sep-18 kl 13:17 »
Jag köpte två marankycklingar för en vecka sedan. De är nio veckor men ganska små för sin ålder ihår upptäckte jag fjäderätande löss på dem och shamponerade med linicin - det var löss i hundratal! När jag torkade och fönade don sen så såg jag att den lilla svarta, som är ganska blek och trött av sig men äter och dricker bra, har luftbubblor som plutar ut under vingarna när hon piper! Även en luftbubbla ovanför krävan. Luften är precis under huden och när hon ands in försvinner den men i själva pipet blåser den upp! Är det normalt? Kommer hon att klara sig? Antar att hon är klen o trött pga lusangreppet....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

359 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser