Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  "Segt" vatten på feta  (läst 819 gånger)

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
"Segt" vatten på feta
« skrivet: 18 apr-10 kl 23:00 »
Gjorde feta på getmjölk. Tycker det känns skumt när jag vände ostarna, det var liksom ett segt vatten runt om osten. Om jag sätter ihop fingrarna och tar isär dem bildas en liksom en tråd av vattnet. den går sönder på en gång, men ändå. Vad kan det bero på och - kan det vara farligt?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

Lars Pers Maria

  • Inlägg: 753
    • -
SV: "Segt" vatten på feta
« Svar #1 skrivet: 20 apr-10 kl 17:56 »
Ingen?
Nybyggarkvinna från förförra seklet. Pånyttfödd bondesjäl som vill hålla släktgården vid liv och inte glömma gamla kunskaper. Man o tre stora barn.
Getgård med ostproduktion, ett par hästar, höns, ankor, råttfångare, highländare, anställd islandshund och en tax som lagårdskatt.

LottaLuvin

  • Gäst
SV: "Segt" vatten på feta
« Svar #2 skrivet: 20 apr-10 kl 18:35 »
Har inget RIKTIGT svar, men om det är farligt så är det massa farlig fetaost som säljs på ICA. För det händer med jämna mellanrum att lagen till fetan jag köper hem är på det där viset.  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

520 gäster, 1 användare
Rörsbjär

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser