Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bygga eget hus utan bygglov?  (läst 4152 gånger)

Själv är bäste dräng

• Östergötland
SV: Bygga eget hus utan bygglov?
« Svar #20 skrivet: 21 jun-24 kl 15:01 »
Jag har för ett antal år sedan börjat schakta för ett jordkällarbygge som sedan hamnat lägre på "att göra-listan". Marken lyser vit på satellitbilderna och jag tänkte att nu kommer det väl inspektörer, men inte. Nu tror jag ju inte att jag behöver något tillstånd för en jordkällare, även om den blir stor, men ett tag när jag planerade det hela funderade jag på att spänna upp ett kamouflagenät för att slippa eventuella besök.

Raderat kommenterar som kunde uppfattas som politisk.  (:)
« Senast ändrad: 22 jun-24 kl 08:22 av javill »

Tiomilaskogen

• Dalarna
SV: Bygga eget hus utan bygglov?
« Svar #21 skrivet: 23 jun-24 kl 09:00 »
Man kan ju alltid arrendera en tomt och bygga på sk "ofri grund".
Bygglov krävs förstås så om syftet med frågan var att kringgå lag så fungerar inte detta heller.
Man måste komma ihåg att vi bor i en demokrati och våra lagar har tillkommit genom demokratiska beslut efter diverse utredningar.
Att andra bestämmelser passat enskilda individer bättre är en annan sak.

Dela detta:

* Inloggade just nu

580 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser