Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta inlägg  (läst 4254 gånger)

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
Hitta inlägg
« skrivet: 09 nov-22 kl 12:28 »
Hur gör man för att hitta trådar man har startat?
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hitta inlägg
« Svar #1 skrivet: 09 nov-22 kl 13:41 »
Kör du i appen.
Klicka på ditt namn, inlägg, välj startat.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #2 skrivet: 09 nov-22 kl 13:49 »
Nä, jag har ingen app. Visste inte att det fanns en sådan. Och det är sällan jag besöker alternativ.nu
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

fri

  • Inlägg: 2545
  • Fråga inte om du inte vill veta
    • Östergötland
SV: Hitta inlägg
« Svar #3 skrivet: 09 nov-22 kl 14:59 »
Jo du bör veta att det finns en app, du blev upplyst om det och kommenterade appen i juli - 21.

Att alternativ.nu inte alla ggr är det mest smidiga och lättanvända må vara hänt, men det är trevligt, lärorikt, informativt, gratis och helt frivilligt att använda.


"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #4 skrivet: 09 nov-22 kl 16:43 »
Jo du bör veta att det finns en app, du blev upplyst om det och kommenterade appen i juli - 21.

Att alternativ.nu inte alla ggr är det mest smidiga och lättanvända må vara hänt, men det är trevligt, lärorikt, informativt, gratis och helt frivilligt att använda.

Det har jag inget minne av. Och hittar inte inlägget du hänvisar till.

Nu har jag behov av att kommentera en tråd jag startat, men hittar den inte. Någon app vill jag inte ladda ner.

Tycker forumet är rätt hopplöst att navigera så därför är jag inte här så ofta.
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Hitta inlägg
« Svar #5 skrivet: 09 nov-22 kl 16:44 »
När man inte har så många inlägg är det lätt att hitta trådar man varit med i, bara klicka på sitt namn och backa. Besvärligare när man ivrigt kluddat i många år ::) Och inte ens kommer ihåg vilket år saken diskuterades.

Jag vet att jag svarat på samma fråga flera gånger, och så blir det ju när nya frågeställare dyker upp. Något som kan börja oroa en är ju om man frågar samma sak flera gånger... Undrar hur många gånger jag gjort det utan att minnas det.

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Hitta inlägg
« Svar #6 skrivet: 09 nov-22 kl 20:38 »
Klicka på ditt namn och sen på inlägg. Då kommer de inlägg du gjort upp i datumordning nyast till äldst.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Hitta inlägg
« Svar #7 skrivet: 09 nov-22 kl 21:18 »


Tycker forumet är rätt hopplöst att navigera så därför är jag inte här så ofta.
Det där känner jag igen. När man själv har det hopplöst känns allt annat också hopplöst, det handlar egentligen bara om ens dagsform, ena dagen går det och den andra dagen kanske inte, det är därför vi heter människor.   

esten

  • Inlägg: 2319
    • -
SV: Hitta inlägg
« Svar #8 skrivet: 10 nov-22 kl 06:15 »
Klickar du på oläst som står under alternativloggan så får du upp flera alternativ där ett är svar på dina trådar. Har ingen svarat i tråden så kommer den inte upp där. Vill du kolla dina trådar även om ingen svarar så sätt tråden som bokmärke, som också står som alternativ under olästa om du klickar på det ordet.

Jag tycker att alternativ är hur enkelt som helst men jag kör datorversionen och inte mobilapps varianten

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #9 skrivet: 23 okt-23 kl 11:51 »
Klickar du på oläst som står under alternativloggan så får du upp flera alternativ där ett är svar på dina trådar. Har ingen svarat i tråden så kommer den inte upp där. Vill du kolla dina trådar även om ingen svarar så sätt tråden som bokmärke, som också står som alternativ under olästa om du klickar på det ordet.

Jag tycker att alternativ är hur enkelt som helst men jag kör datorversionen och inte mobilapps varianten
Om jag klickar på Oläst så kommer det upp en ruta men jag hinner aldrig klicka på något där innan rutan försvinner med blixtens hastighet. Helt värdelöst.

Använder för övrigt bara mobilen för att läsa och kommentera. Vägrar installera en app till för det finns inte utrymme i telefonen. Och kommer inte in via datorn för jag glömt lösenordet och orkar inte återställa.
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Hitta inlägg
« Svar #10 skrivet: 23 okt-23 kl 13:55 »
Om du kommer in på alternativ.nu via mobilen, så kommer ju din mobils webläsare ihåg dina inloggningsuppgifter. Då är det bara att titta någonstans under inställningar i den för att hitta lösenordet.

Berberis

  • Inlägg: 1595
    • Närke
SV: Hitta inlägg
« Svar #11 skrivet: 23 okt-23 kl 19:39 »
Vad är det babbel om en app? Måste jag gå och köpa en smartphone, som jag knappt kan lyssna på med mina klena öron, bara för att få veta i vilka trådar jag medverkat? Det behöver jag inte: jag minns så mycket som jag behöver.
Det går alltid att söka på ämne, här och på många andra ställen.

Hittills har jag fått ur rätt mycket av detta forum: ovärderliga goda råd med mera. Några av dem har jag nytta av nästan dagligen
och jag hoppas att jag själv har bidragit med några användbara idéer.

Små ofullkomligheter i tekniken bryr jag mig inte om.

« Senast ändrad: 24 okt-23 kl 00:03 av Berberis »

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Hitta inlägg
« Svar #12 skrivet: 23 okt-23 kl 22:15 »
Nej, du behöver inte skaffa någon app om du använder forumet via en riktig webläsare på dator. Appen är bara till för folk som envisas med att läsa forumet via smartphone, och för att kringgå begränsningar i telefonernas bristfälliga webläsare.

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #13 skrivet: 23 okt-23 kl 23:25 »
Nej, du behöver inte skaffa någon app om du använder forumet via en riktig webläsare på dator. Appen är bara till för folk som envisas med att läsa forumet via smartphone, och för att kringgå begränsningar i telefonernas bristfälliga webläsare.
Läser och skriver mycket i ett annat forum, med webbläsaren i telefon och det går mycket bra. Det forumet funkar som det ska. Alternativ.nu suger. Vägrar installera en app för det finns inte plats i min telefon.
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

torbjorn

  • Inlägg: 13744
    • Medelpad
SV: Hitta inlägg
« Svar #14 skrivet: 24 okt-23 kl 09:20 »
Ja, men det här forumet fungerar bättre med dator. Använd telefonen till något annat, men använd dator när du ska in på alternativ.nu!

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #15 skrivet: 24 okt-23 kl 19:14 »
Ja, men det här forumet fungerar bättre med dator. Använd telefonen till något annat, men använd dator när du ska in på alternativ.nu!

Ids inte riktigt faktisk. Sajter som är krångliga att använda, använder jag inte för nöjes skull.
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.

von tratt

  • Inlägg: 1745
    • Skåne
SV: Hitta inlägg
« Svar #16 skrivet: 24 okt-23 kl 21:49 »
Då tackar vi väl för besöket, hoppas du finner något som är mer i din smak!

---

Om det är så att datoranvändandet överlag minskar, jag misstänker att det kan vara så, så bör ju en bättre fungerande mobilversion planeras.
Jag bor i lägenhet så jag är inte trovärdig.

Skogsvilde

  • Inlägg: 16939
  • Om det inte dödar dig muterar och försöker på nytt
    • -
SV: Hitta inlägg
« Svar #17 skrivet: 24 okt-23 kl 22:25 »
Då tackar vi väl för besöket, hoppas du finner något som är mer i din smak!

---

Om det är så att datoranvändandet överlag minskar, jag misstänker att det kan vara så, så bör ju en bättre fungerande mobilversion planeras.
Det är lite lustigt.
Vi är väldigt många medlemmar som både kör via appen och/eller dator har lärt oss att använda forumet och söka.
Visst finns det lite buggar och besvärligheter men det löser vi.
E-nr är inte det minsta lilla farliga.
Det kan vara produkten som döljer sig bakom som ställer till det.
Men inte nödvändigtvis.

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Hitta inlägg
« Svar #18 skrivet: 25 okt-23 kl 12:13 »
Jag använder nästan bara forumet på min iPhone med webbläsare (Safari) och inte app. Funkar utan problem för mig.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

MagiaNaturalis

  • Inlägg: 85
    • Västmanland
SV: Hitta inlägg
« Svar #19 skrivet: 28 okt-23 kl 20:40 »
Jag använder nästan bara forumet på min iPhone med webbläsare (Safari) och inte app. Funkar utan problem för mig.
Jaha. Jag har inte iphone. Och forumet funkar skitdåligt.
Jag finns på Instagram under profilen @mitt_grantorp där jag lägger upp bilder på sånt som har med hus, trädgård och bin att göra.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

709 gäster, 3 användare (1 dolda)
RindertD, lichiplommon

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser