Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Johannesört  (läst 1268 gånger)

Cissy

  • Inlägg: 8
    • Skåne
Johannesört
« skrivet: 11 aug-21 kl 17:37 »
Jag har precis köpt några tunnland mark till min gård. Längst bort är där en lycka som inte använts på länge. Hela fältet är täckt med johannesört. Där är mer johannesört än gräs. Hur gör man för att få bort det? Jag vill inte gärna spruta gifter. Vi har provat hugga, men då upplever vi det som att det blir mer. Någon som har något bra tips?
Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats och den sista fisken fångats, då kommer människan att förstå att man inte kan äta pengar

torbjorn

  • Inlägg: 13743
    • Medelpad
SV: Johannesört
« Svar #1 skrivet: 11 aug-21 kl 23:05 »
Kan en möjlighet vara att så någon snabbväxande grässort (inte nödvändigtvis någon man vill ha kvar fortsättningsvis, gör inget om den i praktiken är ettårig) som hinner före johannesörten på våren och konkurrerar ut den?

Cissy

  • Inlägg: 8
    • Skåne
SV: Johannesört
« Svar #2 skrivet: 13 aug-21 kl 08:12 »
Bra tanke! Har du något förslag på vad jag skulle kunna så in?
Först när det sista trädet huggits ner, den sista floden förgiftats och den sista fisken fångats, då kommer människan att förstå att man inte kan äta pengar


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

324 gäster, 2 användare
javill, Nörd Otaku

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser