Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Texel  (läst 3329 gånger)

a.falck

  • Inlägg: 2
    • Småland
Texel
« skrivet: 07 apr-18 kl 21:08 »
Hej. Någon som har korsat sina texeltackor med en gottlandsbagge med ett lyckat resultat. Skriv gärna slaktvikter och bifoga gärna en bild om ni har. Mvh

Postat med Alternativ.nu´s app


a.falck

  • Inlägg: 2
    • Småland
SV: Texel
« Svar #1 skrivet: 08 apr-18 kl 23:04 »


Hej. Någon som har korsat sina texeltackor med en gottlandsbagge med ett lyckat resultat. Skriv gärna slaktvikter och bifoga gärna en bild om ni har. Mvh

Postat med Alternativ.nu´s app


Ingen?


Postat med Alternativ.nu´s app


Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14450
    • Östergötland
SV: Texel
« Svar #2 skrivet: 09 apr-18 kl 12:21 »
Nja, jag har ju gjort det men inte fört bok på det. Tackorna blev trevliga till humöret och ger fina lamm, men de har dåliga horn och skulle väl ligga mellan gute och texel om jag slaktade dem. Kanske lite mer åt gutehållet i kropparna. Jag levererar inte till slakteri längre, utan slaktar bara för husbehov så jag bryr mig inte mycket om slaktvikter längre. Dessutom så släpper jag fåren på dåliga beten om man skall sträva efter tillväxt...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

484 gäster, 2 användare
Tiomilaskogen, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser