Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var hittar man alla som skrivit på en sida?  (läst 2727 gånger)

Pentti Linkola

  • Gäst
Var hittar man alla som skrivit på en sida?
« skrivet: 13 jan-15 kl 22:08 »
Var hittar man alla som skrivit på en sida? Där jag har donat så ser jag bara "senast ändrad av", där till höger.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Var hittar man alla som skrivit på en sida?
« Svar #1 skrivet: 13 jan-15 kl 23:00 »
Du kan klicka på datumet för senaste redigering, så kan du se vilka versioner som gjorts av vem.

De flesta sidmallarna har en författar-lista inbyggd. Så om du skapar en sida med en mall så har den troligen med automatik en sådan lista med författare. Det är ett litet script som man kan kopiera och klistra in i slutet.

Jag lade till ett exempel på en sida där en del sådana skript är beskrivna:

Citera
Författare:

{{ wiki.contributors{ path: Page.Path } }}


Klistra gärna in skriptet på alla sidor som saknar det, där du saknar det. (Så slipper jag...  ;) )

Man kan också komma åt en variant av det skriptet genom att klicka på templates (mallar) när man redigerar en sida.

{{ wiki.contributors{path: page.path, max: 5} }}

Det innebär att max 5 personer listas. Radera ", max: 5" om du vill att alla skall listas.
« Senast ändrad: 13 jan-15 kl 23:11 av sɹǝpuɐ »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

346 gäster, 4 användare
mommo, xaelanar, Be, Thomas Lindberg

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser