Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kokbok i matsektionen?  (läst 2586 gånger)

q-i

  • Inlägg: 165
    • Västergötland
Kokbok i matsektionen?
« skrivet: 10 nov-14 kl 22:07 »
Hej!
Jag undrar om man inte kunde ha en kokbok för självhushållare i matsektionen? Det kunde vara ett ställe där alla kunde redigera och lägga
in egna recept som passar självhushållare bättre än de vanliga receptsidor som finns på nätet. Jag delar gärna med mig av min ringa kunskap iallafall :)

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3471
    • Västergötland
SV: Kokbok i matsektionen?
« Svar #1 skrivet: 11 nov-14 kl 19:32 »
Absolut! Det är det som är tanken.
Vi har funderat tidigare på bästa upplägget och just nu är det upplagt så att det under varje råvarukategori (fisk, kött, grönsaker etc) finns ett underavsnitt "Bevara" med olika artiklar om konservering mm och ett underavsnitt "Recept" där man skapar en ny undersida för varje recept.
Vet inte om det är bästa upplägget och det är inte helt konsekvent genomfört ännu, men vi börjar så nu, kommer du på bättre går det lätt att justera .

För att lägga till t ex ett grönsaksrecept går du till http://handbok.alternativ.nu/Mat/Grönsaker/Recept och klickar på "Ny undersida" i menyn under den bruna knappen.

Jätteroligt om du vill dela med dig av recept, handboken kan bli en superbra grej om vi bara ser till att fylla den.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

377 gäster, 3 användare
xaelanar, alternaiv, Alicia.johansson

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser