Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Matjessill  (läst 3954 gånger)

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
Matjessill
« skrivet: 22 jun-11 kl 15:24 »
Är det någon som har ett bra recept på hur man gör sin egen Matjessill? Är medveten om att den inte hinner bli färdig till midsommar men har länge sökt ett bra recept eftersom jag har god tillgång till färsk sill.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Januschka

  • Inlägg: 1365
  • Alla är vi främlingar nästan överallt
    • Västmanland
SV: Matjessill
« Svar #1 skrivet: 22 jun-11 kl 16:20 »
Fel  tid nu.. matjessäsongen är över för 2011.  :-(

/Januschka
Whatever you do: If you don't have fun you're doing something wrong!

kurt

  • Inlägg: 3488
SV: Matjessill
« Svar #2 skrivet: 22 jun-11 kl 20:29 »
Läs gärna "Nordsjöns kokbok" av Dan Weissenberg, där finns det många intressanta annorlunda recept, inkl. recept på matjesill (b l a med sandelträ som ger den rödaktiga färgen)

Sommartorparn

  • Inlägg: 2834
SV: Matjessill
« Svar #3 skrivet: 18 jul-11 kl 20:07 »
Ja, det kan man. Det finns recept på internet, men jag orkar inte leta åt dig. Själv gör jag inte matjessill på riktigt, men jag fuskar till saltsill eller tysk matjessill med kryddorna och det smakar som matjessill (har nämligen ingen tillgång till svensk matjessill i Tyskland). Om du letar hittar du säkert recept.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Kan bara varmt rekommendera denna tidning!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser