Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sjuk??? Överviktig? Vad är fel??  (läst 1326 gånger)

edahlqvist

  • Inlägg: 26
    • Bohuslän
Sjuk??? Överviktig? Vad är fel??
« skrivet: 12 jun-18 kl 19:47 »
Så en höna verkar sjuk, men jag vet inte riktigt vad som är fel.

Efter ruggningen i höstas slutade hon lägga ägg. Tänkte att det berodde på att det blev vinter och att hon aldrig varit mycket till äggläggare. Våren kom och de andra började lägga ägg. Sen åkte jag på resa och lämnade hönorna i mammas och pappas händer.

Jag har nu varit hemma i några dagar och något är uppenbart fel. Hon ser ordentligt tjock ut, hon går stelt med benen väldigt långt isär. Hon andas väldigt ansträngt både när hon går och sitter. Ibland lixom sträcker hon på halsen som att hon har problem att andas. Hon gör även en konstig grej med ögat, hon kollar uppåt och står sen och blundar.

Ska försöka lägga upp film och bilder

Hjälp mig, vad är fel??

Torry

  • Inlägg: 931
SV: Sjuk??? Överviktig? Vad är fel??
« Svar #1 skrivet: 27 jun-18 kl 11:18 »
Jag tippar på äggledarinflammation och fullt med var i buken. Hon måste genast till veterinär eller avlivas.
//Torry


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

697 gäster, 1 användare
Adels

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser