Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Böcker av John Seymour  (läst 2574 gånger)

Tigerironlady

  • Inlägg: 93
Böcker av John Seymour
« skrivet: 28 okt-04 kl 09:52 »
Hittade en bok med den här titeln av John Seymour:

The Self-Sufficient Life and How to Live It: The Complete Back-To-Basics Gu

Någon som känner till den sedan tidigare? Själv har jag bara självhushållningsboken ( har den både på org-språk och sv) samt "de gamla hantverken".

Om någon kan tipsa/berätta om de andra av hans böcker skulle jag vara tacksam.
« Senast ändrad: 01 dec-04 kl 10:05 av admin »
Det är dumt att spotta pärlor i motvind om det inte går en ko på isen och ropar hej!

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Böcker av John Seymour
« Svar #1 skrivet: 30 okt-04 kl 23:42 »
Hej!
Nej, jag känner inte till den sen tidigare, men kollade på förlaget som står som utgivare, Dorling Kindersley Publishing i England, och hittade den inte där. På amazon.uk finns den, men det står inte ett smack om vad den handlar om. För att handla på nätet utomlands behöver man ett kontokort, men om man håller sig till nätbokhandlarna i Sverige kan man välja faktura och betala med inbetalningskort som vanligt.

Jag har skaffat ett betalkort enbart för att lätt kunna köpa böcker på t ex amazon, sen jag upptäckte vilket otroligt utbud de har. Funkar jättebra. Jag kan spara pengar på kortet och beställa en bok när jag har råd. (Jämför priser på bokfynd.nu)

Kollade runt lite:

The Self-Sufficient Life and How to Live It: The Complete Back-To-Basics Guide  

Kostar på amazon.uk: Från 14-34 pund beroende på om man köper ny eller begagnad.

New Complete Self-sufficiency: The Classic Guide for Realists and Dreamers

Kostar i USA:
Amazon US (USA)
Totalpris: 200.00 SEK (144 + 56)

Och i Sverige:
Internetbokhandeln (Sverige)
Totalpris: 269.00 SEK (250 + 19)

 Forgotten Arts and Crafts

Kostar i Sverige:
Internetbokhandeln (Sverige)
Totalpris: 324.00 SEK (305 + 19)

Och i England:
Countrybookshop (England)
Totalpris: 247.00 SEK (208 + 39)
 
Self-sufficiency: the science and art of producing and preserving your own food

Kostar i England:
Amazon UK (England)
Totalpris: 136.00 SEK (68 + 68)

The Complete Book of Self Sufficiency  

Kostar i Sverige:
Internetbokhandeln (Sverige)
Totalpris: 255.00 SEK (236 + 19)
 
SEYMOUR, JOHN FARMING FOR SELF-SUFFICIENCY  

Kostar i England:
Amazon UK (England)
Totalpris: 130.00 SEK (62 + 68)


Hittade övriga titlar av John Seymour på amazon.uk.
(Antar att de är skrivna av "rätt" J.Seymour, då informationen inte alltid är så omfattande").

The Countryside Explained

Lore of the Land  

The Complete Book of Self Sufficiency (The Complete Book)

Rural Life (Pictures from the Past

Getting it Together: A Guide for New Settlers  

Complete Food Garden  

Forgotten Crafts  

Blessed Isle  

Gardening Book  

Gardener's Delight

Smallholder, The (Country Treasury S)

Shepherd, The (Country Treasury S)

Fat of the Land

Self-sufficient Gardener  

The Fat of the Land: Family Farming on Five Acres


Sökte på John Seymour och fann detta på adressen
sustainableireland.ie
 
John Seymour - 1914-2004
.............................................................
John Seymour, one of the grandfathers of the sustainability movement died on September 14th 2004 at his beloved Pembrokeshire farm. John, who lived and promoted natural farming practices in Ireland for over 20 years, was the author of 41 books including the classic 'The Complete Book Of Self Sufficiency'.

In 1998 John became one of the now famous 'Arthurstown 7' who were charged with criminal damage for destroying a Monsanto genetically modified sugar beet test site. After one and a half days in a very public trial, Judge Donnacha O Buachalla said he was very conscious that the beet trial protest was conducted in a honest and good humoured manner and accepted the seven had honestly held beliefs. John said at the time, "If a government does not take action to protect its citizens from serious danger is it not reasonable that the citizens should take action to protect themselves?"  

"John was like a force of nature, always willing to listen, always interested in learning about new - or very old - ways of working the land. He was a one-man rebellion against modernism, and his absence will be felt by millions of readers the world over." Herbert Girardet September 2004


A special memorial service will be held on the 14th of October at 7pm in Duncannon Church, Co Wexford.


John Seymours skola på Irland:
www.self-sufficiency.com
 
Hälsningar Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Tigerironlady

  • Inlägg: 93
Böcker av John Seymour
« Svar #2 skrivet: 31 okt-04 kl 16:13 »
Innan man beställer från England, så kolla av om det går att få fatt på via adlibris.se . Jag har blivit mycket förvånad över deras utbud flera gånger. Uppgiften jag hittade och pris var från adlibris förrästen.
Det är dumt att spotta pärlor i motvind om det inte går en ko på isen och ropar hej!

lilleulv

  • Gäst
Re:Böcker av John Seymour
« Svar #3 skrivet: 09 dec-04 kl 19:12 »
Hej - jag var inne och titta på en dansk sida med antikvariat för hela norden.
Jag hittade boken: Handbok i självförsyning av John Seymour.
Boken finns på ett antikvariat i Stockholm. Pris kr. 450.
( jag köpte min i Danmark för c:a 15 år sedan i en låda utanför en bokhandlare till 85 D.kr.)
Du kan kontakta antikvariaten:  E-post:
bengt.seling@antikvariaterato.se
eller www. antikvariatero.se.
På danska netsidan. E-net.dk finns flera böker av Seymour.
hälsning lilleulv ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

800 gäster, 3 användare (1 dolda)
Jona d, Corax

* Forum

* Om tidningen Åter



- Å vilken härlig tidning
/Susanne

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser