Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bra keramikbok  (läst 2211 gånger)

drake3

  • Inlägg: 328
  • självhushållning, hantverk,djur å rock n roll
    • Värmland
Bra keramikbok
« skrivet: 09 apr-07 kl 16:18 »
Kan rekomendera: Prismas stora KERAMIKBOK
av Josie Warshaw. ;)
Lånade den om och om på bibblan....men nu har jag beställt en på Bokus.... ;D
Snälla flickor kommer till himmlen,
vi andra kommer hur långt som helst

Krukmakaren

  • Inlägg: 13
  • Handen, Anden och Tanken
    • Västmanland
    • Kopparbergs Krukmakeri
Re:Bra keramikbok
« Svar #1 skrivet: 26 maj-07 kl 20:49 »
Finn Lyngaards Keramisk Handbok...där har du allt, en gammal klassiker men den kan vara svår att få tag på!!! Tom Möllers Krukmakare och kakelugnsmakare är kanon om man är intresserad av gamla verktyg och tekniker. Hör bara av dig om du stöter på något problem så kan jag säkert rekomendera någon bra bok inom keramik (har läste det mästa som går att få tag på, på engelska eller svenska).


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

472 gäster, 2 användare
javill, Lisa Engström Vader

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser