Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur många kan man ha...  (läst 2748 gånger)

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
Hur många kan man ha...
« skrivet: 11 okt-19 kl 19:14 »
Hur många japanska vaktlar kan man ha på ca 6 kvm bottenyta. Förutom botten, ska också finnas en "våning" på ca 2 kvm ca 30 cm ovanför bottenytan. Vill ej att fåglarna ska trängas utan ha gott om plats!
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #1 skrivet: 11 okt-19 kl 20:40 »
20-25 st...
Fjäderfän och kaniner

 

Quercus

  • Inlägg: 518
  • Jag blir aldrig yngre än vad jag är idag
    • Skåne
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #2 skrivet: 13 okt-19 kl 20:50 »
Tack Grimbart! Ingen annan tyx ha någon avvikande uppfattning så jag ska följa ditt råd.
Glad ateist med stort "back to nature" intresse - jakt, fiske, snickeri, biodling...

Peter H

  • Inlägg: 4
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #3 skrivet: 24 nov-19 kl 17:54 »
Nja.. jag tror snarare max 20. Enligt lagstiftningen (djurskyddslagen) ska varje vaktel ha minst 0,31 kvm. På 6 kvm motsvarar det 19 st vaktlar.

Funkar det att ha två våningar? Vakteln är ju marklevande och flyger inte gärna. Har du gångväg upp till andra våningen?

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Hur många kan man ha...
« Svar #4 skrivet: 26 nov-19 kl 23:59 »
våningen är ju 2 kvm så det blir ju 8 kvm totalt... dvs lagom med 20-25st...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

630 gäster, 1 användare
skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser