Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ensam höna och två 8 veckors kycklingar  (läst 1342 gånger)

Whisper

  • Inlägg: 3
    • Södermanland
Ensam höna och två 8 veckors kycklingar
« skrivet: 07 nov-17 kl 20:17 »
Jag har haft räven på besök och har nu bara en höna kvar i hönshuset. Jag har två 8 veckor gamla kycklingar som jag har i ouppvärmt rum med värmelampa. Där hade jag tänkt ha dem under vintern och sen flytta ut dem men nu funderar jag på att ta in den ensamma hönan en vecka typ och låta dem vänja sig vid varandra med ett galler emellan och sedan flytta ut dem tre tillsammans i hönshuset. Jag tänkte sätta dit värmelampan också. Vad tror ni om det? Jag kan ju inte ha den ensamma hönan ute hela vintern i det tomma hönshuset...

Fridhemmet

  • Inlägg: 37
  • Fridhemmet och Krågedal det är jag!
    • Östergötland
SV: Ensam höna och två 8 veckors kycklingar
« Svar #1 skrivet: 08 nov-17 kl 07:15 »
det borde ju fungera! såklart att de måste vänja sig vid varandra! Kanske blir "hönan" lite bestämd över de yngre, men det löser sig nog med tiden. Kanske även ha en tupp (som gör de tryggare). Lycka till
är en positiv med stort djurintresse. Har hund, katter Gotlandskaniner, Kindahöns, Göingegetter och en Tinkerhäst... Jobbar som hund/kattfrisör. Hemservice, köksbiträde  ;)

simon.arvestrand

  • Inlägg: 785
    • Östergötland
SV: Ensam höna och två 8 veckors kycklingar
« Svar #2 skrivet: 08 nov-17 kl 08:38 »
Jag har haft räven på besök och har nu bara en höna kvar i hönshuset. Jag har två 8 veckor gamla kycklingar som jag har i ouppvärmt rum med värmelampa. Där hade jag tänkt ha dem under vintern och sen flytta ut dem men nu funderar jag på att ta in den ensamma hönan en vecka typ och låta dem vänja sig vid varandra med ett galler emellan och sedan flytta ut dem tre tillsammans i hönshuset. Jag tänkte sätta dit värmelampan också. Vad tror ni om det? Jag kan ju inte ha den ensamma hönan ute hela vintern i det tomma hönshuset...
Jag har gjort likadant utan problem.
Min känsla är att en ensam höna och 8-10veckors sällan är ett problem värre när det är en hel hög vuxna hönor.
Har snarare blivit så att den ensamma blivit som mamma för dom

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk


Whisper

  • Inlägg: 3
    • Södermanland
SV: Ensam höna och två 8 veckors kycklingar
« Svar #3 skrivet: 08 nov-17 kl 20:39 »
Tack för era svar, känns som att det kommer bli bra det här iallafall! :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

651 gäster, 2 användare
Gröfre Slissing, Rörsbjär

* Forum

* Om tidningen Åter



- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser