Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  mat till dom små  (läst 3521 gånger)

Spindel

  • Inlägg: 623
    • Bohuslän
    • Helenas mignon
mat till dom små
« skrivet: 13 sep-11 kl 22:02 »
 hej det va 18 år sedan jag hade valpar sist o då va det STOR RAS nu e det lite ras dvärg spets, jag gav mina 5 små lite nötfärs med ägggula nu o dom slukade det e det för tidigt eller gör det ingen skada dom e 3.5 v gamla
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Ugglans

  • Inlägg: 477
    • Småland
    • dixietown
SV: mat till dom små
« Svar #1 skrivet: 14 sep-11 kl 08:46 »
3,5 vecka låter utmärkt för att börja introducera fast föda för valpar av liten ras!

Tiken har ju rätt många valpar för sin storlek och då kan det ju vara klokt att se till att valparna får en del näring från annat håll, så att tiken inte blir alltför belastad.

Öka du på stegvis med den mat du tänkt ge valparna, så blir det nog alla tiders!
Whippet 1.3  Welsumer Dvärg 2.10

JonasWess

  • Inlägg: 199
  • En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: mat till dom små
« Svar #2 skrivet: 16 sep-11 kl 16:58 »
Dom kan börja ät lite smått i den åldern, men huvudmålen ska ju fortfarande bestå av tikens mjölk.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

251 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Stybben

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser