Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Länkar från forumet in i handboken?  (läst 1605 gånger)

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
Länkar från forumet in i handboken?
« skrivet: 28 dec-10 kl 09:45 »
Kanske vi skulle lägga in "sticky" inlägg på vissa tavlor, där det tipsas om att gå och kolla på wikin, innan man frågar på forumet? Och/eller att man kopierar över bra svar till wikin?

Petter B

  • Administratör
  • Inlägg: 3473
    • Västergötland
SV: Länkar från forumet in i handboken?
« Svar #1 skrivet: 28 dec-10 kl 09:55 »
Bra idé med sticky tråd med länkar till handboken.

Fast att kopiera över bra svar från forumet är jag osäker på om det är OK, om man inte skrivit det själv vill säga, eller fått tillåtelse av den som gjort det.
« Senast ändrad: 28 dec-10 kl 10:00 av Petter B »

Existens?

  • Gäst
SV: Länkar från forumet in i handboken?
« Svar #2 skrivet: 28 dec-10 kl 09:58 »
Det är väl iofs inte en så tokig ide.
Däremot tycker jag det är onödigt mycket gnäll på de som postar frågor som kanske redan är besvarade i nån gammal tråd från 2008.
Det blir inte mycket till forum om alla som undrar nåt bara sitter och bläddrar i gamla trådar och inte vågar ställa en fråga för den kanske är besvarad redan innan.
Även om det är så, så är det aldrig fel med nya trådar, nya diskussioner och infallsvinklar på ett problem.

Tycker jag.

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Länkar från forumet in i handboken?
« Svar #3 skrivet: 28 dec-10 kl 10:46 »
Jo, det är ju helt rätt.

Men det kan ju vara bra att försöka samla information i Handboken efterhand. Det är nog lättare att hitta info där än att bläddra bland gamla trådar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

770 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser