Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Balansera IB, tidigare underskott  (läst 835 gånger)

Tompa01

  • Inlägg: 23
Balansera IB, tidigare underskott
« skrivet: 30 sep-18 kl 15:33 »
Hej
Jag har haft en enskild firma som varit utan verksamhet några år. Firman har ett underskott, dvs samlad förlust från när det var verksamt. Varje år jar jag deklarerat firman på NE blanketten med noll i omsättning och bara rullat underskottet framåt oförändrat.

Nu har jag börjat använda firman igen. Jag har skaffat ett digitalt onlinebokföringsprogram och bokfört löpande. Men tänkte nu styra upp så IB blir korrekt. Jag tänkte då sätta upp tidigare års underskott som IB på eget kapital konton 2010. Men för att göra detta måste det balanserad mot något. Men det finns inget att balansera mot. Vid årsstarten fanns inga tillgångar, bara detta underskott. Allt annat är noll på IB. Hur lägger jag in det så det blir korrekt, eller hur får jag in underskottet i bokföringen?

Tacksam för råd


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 4 användare
Be, lillatorpet, karin saler, Lillskiten

* Forum

* Om tidningen Åter



-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser