Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Aloe vera  (läst 8555 gånger)

Sia

  • Inlägg: 1237
    • Dalarna
Aloe vera
« skrivet: 02 okt-06 kl 13:32 »
Har läst lite om aloe vera på diverse sidor på nätet, och det verkar ju vara helt fantastiskt, men finns det inget negativt ???
Inga biverkningar?
Varför ska man gå upp så tidigt på morgonen? Det är iallafall på kvällen det är som roligast.

Lilla Kråkan

  • Gäst
Re:Aloe vera
« Svar #1 skrivet: 25 nov-06 kl 05:10 »
Hej!
Min mamma fick vätskeansammlingar i benen när hon började använda aloevera invärtes. Vad det beror på vet jag inte. Själv älskar jag aloeveran  :)

Altea

  • Gäst
Re:Aloe vera
« Svar #2 skrivet: 20 feb-07 kl 10:25 »
Om man skall använda Aloe vera till brännskador skall man inte gnida gel och växtsjälk mot skadan, då kan den förvärras, bara det inre gelet används.
H.Altea

Månvind

  • Gäst
Re:Aloe vera
« Svar #3 skrivet: 27 jun-07 kl 11:59 »
Det finns ett stort antal sorter inom Aloe Vera familjen. Det är bara några få som räknas som läkeväxter, bl.a Aloe Vera Barbadensis. Så om du skall skaffa en planta att ha hemma så var noga med vilken sort du väljer.

En läkare sade till mig att Aloe Vera bl.a. är väldigt bra och stärkande för immunförsvaret. Så jag började dricka juicen för något år sedan och har sedan dess varit extremt frisk! (innan jag började dricka juicen hade jag problem med återkommande förkylningar och infektioner)

emmis mamma

  • Inlägg: 39
SV: Aloe vera
« Svar #4 skrivet: 27 jun-08 kl 16:40 »
Aloe Vera är helt underbar, till mig i alla fall, men jag smörjade en gång min dotter med den och det kliade så mycket...

kawaii

  • Inlägg: 85
    • Småland
SV: Aloe vera
« Svar #5 skrivet: 27 jun-08 kl 18:55 »
Om man dricker mkt kan man få förhöjda levervärden
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die tomorrow
  //James Dean

Rödjan

  • Inlägg: 193
SV: Aloe vera
« Svar #6 skrivet: 16 feb-09 kl 22:01 »
Funkar mot irriterad hud o hemorrojder. A. Barbadensis, alltså.
Har en liten gård. Odlar grönsaker. Har grisar, getter och höns.

Torra

  • Inlägg: 4
    • Uppland
SV: Aloe vera
« Svar #7 skrivet: 10 apr-10 kl 16:30 »
Aloe Vera är superbra. Jag är återförsäljare av Aloe vera (världrens största producent och bästa kvalitè). Jag har svar på det mesta frågorna kring Aloe vera.

Den har inga biverkningar, det är en grönsak.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
SV: Aloe vera
« Svar #8 skrivet: 14 apr-10 kl 19:56 »
Om man dricker mkt kan man få förhöjda levervärden
Intressant vill veta mera
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Mata

  • Inlägg: 1706
    • Södermanland
SV: Aloe vera
« Svar #9 skrivet: 01 jun-10 kl 21:15 »
http://www.aloeveraplant.org/heart-kidney-problem.php

Men:

http://www.harmonyindia.org/hportal/VirtualPageView.jsp?page_id=859

Citera
Many Studies have shown that regular consumption of Aloe Vera leads to lowering blood glucose level with no toxic effects on kidney or liver function as assessed by blood chemistry.

(...)

Aloe Vera helps expel excess water in the cells. Thus it is helpful in many kidney problems such as Kidney stones, painful urination. It works wonders in people with failed kidneys. People on regular dialysis get relief quickly while their creatining level is reduced too. Cranberry juice is also shown to be very effective in combination Kidney injections.

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Helena R

  • Inlägg: 1862
  • Maskinförare
    • Östergötland
SV: Aloe vera
« Svar #11 skrivet: 24 jun-10 kl 18:40 »
Jag kan inte så mycket om denna växten, bara smakat en gång på en förevisning/homeparty. Det enda jag tänkte efter det var att       
-Hur kan man få för sig att äta/dricka nått som smakar så illa??? När växter smakar illa så brukar det vara en varning att man inte ska äta den.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Humle

  • Inlägg: 1571
    • Västerbotten
SV: Aloe vera
« Svar #12 skrivet: 25 jun-10 kl 17:29 »
Aloe Vera är superbra. Jag är återförsäljare av Aloe vera (världrens största producent och bästa kvalitè). Jag har svar på det mesta frågorna kring Aloe vera.

Den har inga biverkningar, det är en grönsak.
Stoppa pressarna, en återförsäljare hävdar att det finns inga biverkningar. Vad kommer härnäst, en kristen präst som inte tror på jesus?  ::)
Gillar hantverk, snickrar ofta kaffeved.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

595 gäster, 2 användare
Beate Falk, Jon.b

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser