Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Biten av hund  (läst 1292 gånger)

09

  • Inlägg: 175
    • -
Biten av hund
« skrivet: 14 nov-14 kl 07:04 »
Min ankhona blev igår biten av en hund.
Flera sår finns. Det har slutat blöda men hon är hängig och äter inte. Chockad?
Såren ser inte djupa ut, ser mest ut som att det är huden det här gått igenom.
Jag har tvättat med koksalt, men vad mer kan jag göra?
Bör jag ha henne inne? Det är inte kallt i ankhuset.
Finns det en chans tror ni eller brukar det bli infekterat av hundbett?

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Biten av hund
« Svar #1 skrivet: 14 nov-14 kl 07:36 »
Det kan ha blivit brutna revben,  det blev det när en terrier angrep en av mina hönor en gång.  Det syntes inte till en början, men sedan blev hon  rosslig och då såg jag blödningar under huden. Hon fick antibiotika och blev bra.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.

bo_i_dala

  • Inlägg: 1042
SV: Biten av hund
« Svar #2 skrivet: 14 nov-14 kl 07:54 »
Hej!

Ta ut vet och skicka räkningen till hundägaren- denne är ALLTID ansvarig för de skador som hungen orsakar.

mvh/bosse

anette i bugared

  • Inlägg: 6137
    • -
SV: Biten av hund
« Svar #3 skrivet: 14 nov-14 kl 08:58 »
Hundägarna skiter fullständigt i om det ryker en anka eller 2 ( eller 4). För ett par veckor sedan angrep en jakthund mina ankor, 2 av dem försvann och har inte kommit tillbaka, 2 skadades men överlevde. Det är en egenuppfödd avelsgrupp blåankor så jag ville ha 1000 kr i ersättning av hundägaren, det slutade med att jag blev hotad av honom. Polisanmälan gjordes men lades ner......... :P

Köp Vetriderm spray på apoteket och spraya och låt henne vila inomhus i hönshuset så läker det säkert. Ev. kan du behöva spraya några dagar och ev. smörja på något mjukgörande när såret börjar torka i kanterna. Lycka till.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt, nu slåss jag mot ondskan och värnar den svage. Mitt redskap är viljan, en kvast och en hatt.
Den natten jag föddes var skärtorsdagsnatt.

Gille

  • Inlägg: 1973
    • -
SV: Biten av hund
« Svar #4 skrivet: 14 nov-14 kl 10:14 »
Hundägarna skiter fullständigt i om det ryker en anka eller 2
Dra nu inte alla över en kam. Vi hade definitivt betalt!
Kaninuppfödare och pelargontant.

Hilde

  • Inlägg: 235
    • Dalarna
SV: Biten av hund
« Svar #5 skrivet: 14 nov-14 kl 10:53 »
Dra nu inte alla över en kam. Vi hade definitivt betalt!

Jag hade också självklart betalat.
Det finns en hel del nonchalanta hundägare där ute men definitivt inte alla.

Jag har dock full förståelse för att en blir vansinnigt arg om en hund kommer inrusandes och dräper av ens fjäderfän.  >:D
 
“ Fä dör, fränder dö, även själv skiljes du hädan, men eftermålet aldrig dör för envar, som ett gott har vunnit."

09

  • Inlägg: 175
    • -
SV: Biten av hund
« Svar #6 skrivet: 14 nov-14 kl 12:01 »
Jag har ingen aning om vem som äger hunden. Den försvann lika fort som den dök upp.

Lena III

  • Inlägg: 2752
  • Frihet är något att vara väldigt rädd om.
    • Södermanland
SV: Biten av hund
« Svar #7 skrivet: 14 nov-14 kl 12:38 »
Jag hade också självklart betalat.
Det finns en hel del nonchalanta hundägare där ute men definitivt inte alla.

Jag har dock full förståelse för att en blir vansinnigt arg om en hund kommer inrusandes och dräper av ens fjäderfän.  >:D

Jag hade också betalt och typ aldrig visat mig ute innan mörkrets inbrott mer. Så  fruktansvärt genant, näst oprovocerad attakt på barn det värsta jag kan tänka mig. Hur man hota någon i det läget är fullkommligt obegripligt.
Bekväma ja-sägare är inte lojala medarbetare när det börjar blåsa hårt.

sonja på slätten

  • Inlägg: 2924
    • Halland
SV: Biten av hund
« Svar #8 skrivet: 14 nov-14 kl 12:55 »
Kan nämna att ägaren till den där terriern betalade helt självmant och utan minsta protest.
Uppfödare av DVÄRG-KOCHIN och DVÄRG-WYANDOTTE  sedan mer än 20 år.  Ägare till en underbar långhårscollie.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

353 gäster, 2 användare (1 dolda)
Radar

* Forum

* Om tidningen Åter



- För moder jord skull!
/Henrik

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser