Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Homeopati för hund  (läst 8607 gånger)

Ylva

  • Inlägg: 187
  • Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
Homeopati för hund
« skrivet: 18 jan-06 kl 21:42 »
Jag har en levnadsglad och positiv västgötaspets på 4 år som lidit av återkommande halsinfektioner sedan 1 års ålder. Otaliga antibiotikakurer, miljoner provtagningar, nersövningar, röntgen och 4 operativa ingrepp för att ta bort tonsiller och tonsillrester har han genomgått. Följdproblem såsom öroninfektioner diverse problem från näsan samt vid en långvarig infektionsperiod fick han symtom från hela skelettet med angripna leder...höftlederna som var röntgade ua vid 1 års ålder är nu artrospåverkade. Detta tillstånd har nu lugnat ner sig och han har inte längre ont.

Nu har han äntligen fått en diagnos och det var inte kul! Kronisk laryngit. Inflammation av struphuvudet där brosk är inflammerat, fult och angripet. Detta går, enligt veterinären inte att göra något åt.

Jag vägrar acceptera att han skall lida obehandlad resten av sitt liv. Är det någon som har erfarenhet av alternativa behandlingsmetoder för hund? Har fått för mig att just homeopati är något för kroniska tillstånd där den vanliga medicinska vetenskapen ger upp och slutar behandla. Kanske någon känner till ytterligare någon behandlingsmetod som jag bör kolla upp.

Det vore underbart om ni kunde hjälpa mig med tips.
Hundhälsningar Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Bondmoran

  • Inlägg: 485
Re:Homeopati för hund
« Svar #1 skrivet: 18 jan-06 kl 21:53 »
Healing kan fungera och ev massage av ryggen.
Upprepade penicillinkurer kan tyvärr förvärra en åkomma pga att kroppens goda bakterier och immunförsvar slås ut.

C-vitamin, aloevera-juice, ananas, fet fisk i mindre mängd = omega 3.

Hoppas det löser sig.

Krama din hund !

Bondmoran

 
Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.

Häxan

  • Inlägg: 637
    • Västergötland
Re:Homeopati för hund
« Svar #2 skrivet: 21 jan-06 kl 19:47 »
New Eras vävnadssalter är toppen både för människor och djur.

Det finns 12 vävnadssalter. Calcium, Kalium, Magnesium, Natrium bla.  Alla dessa är natuliga beståndsdelar i vår kropp. Då vi blir sjuka fattas salterna, då fyller man på. (det finns en bok där man kan söka åkommor). Du kan aldrig få bivärkningar, det som kroppen ej tar till sig kommer ut andra vägen.
Pillrena är inte salta, tvärtom; de är sockriga. De smälter i munnen. De är lätta att ge till barn och djur.

Ferro Phosfat hindrar infektioner, man kan även använda denna, pulveriserad, på öppna sår.
För 15 år sedan pinkade min katt blod, jag gav honom ferro och vips så blev han frisk.

Mvh Häx

curmbox

  • Inlägg: 537
  • Var sak har sin tid
Re:Homeopati för hund
« Svar #3 skrivet: 25 jan-06 kl 12:04 »
Ta kontakt med Anna-Lena Nyström, djurhomeopat. Finns på nätet. Lycka till!
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

Ylva

  • Inlägg: 187
  • Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
Re:Homeopati för hund
« Svar #4 skrivet: 26 jan-06 kl 16:46 »
Tack för svaren, jag undersöker lite olika vägar nu. Lilla hunden har nu även börjat visa symtom från ryggen och ett bakben som "slirar". Kan tyvärr inte hitta Anna-Lena Nyström på nätet. Hon är både djurkommunikatör och homeopat och det låter intressant. Jag är så glad och tacksam för svaren.
Hälsningar Ylva
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!

Bondmoran

  • Inlägg: 485
Re:Homeopati för hund
« Svar #5 skrivet: 26 jan-06 kl 18:47 »
Tack för svaren, jag undersöker lite olika vägar nu. Lilla hunden har nu även börjat visa symtom från ryggen och ett bakben som "slirar". Kan tyvärr inte hitta Anna-Lena Nyström på nätet. Hon är både djurkommunikatör och homeopat och det låter intressant. Jag är så glad och tacksam för svaren.
Hälsningar Ylva


Här finns hon !
www.annalenanystrom.com/

Varsågod !   :-* vovven

Hälsar
Bondmoran
Glad sunkmorsa med stor familj.
Äter veganskt, älskar månen och går barfota.
Bevarar lantraserna helsingefår, jämtgetter, gotlandskanin, mellerudskanin, gammelsvensk dvärghöna, stora ölandshöns och blekingeanka. Jag lyssnar när djuren talar.

curmbox

  • Inlägg: 537
  • Var sak har sin tid
Re:Homeopati för hund
« Svar #6 skrivet: 27 jan-06 kl 11:48 »
och här;
Annalena Nyström Tel 08-647 17 47 e-mail: info@annalenanystrom.com :)
Ge mig mod att vara den jag är och inte tappa modet för att jag är den jag är

riekje van zanten

  • Inlägg: 4
Re:Homeopati för hund
« Svar #7 skrivet: 02 apr-06 kl 18:14 »
Hej!

Vet inte hur din hund mår nu, men ville bara berätta att du på vår websida kan hitta 'hälso'-produkter för djur, utvecklade av en holistisk verkande veterinär. Där hittar du kanske någonting som kan hjälpa/stödja din hund.

mvh/riekje
www.lillhagna.se

Ylva

  • Inlägg: 187
  • Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!
    • Uppland
Re:Homeopati för hund
« Svar #8 skrivet: 20 apr-06 kl 19:28 »
Hej alla som svarat.

Jag har låtit mig övertalas (av veterinären som kontaktat expert på Ulltuna och familjen som litar mer på den traditionella veterinärmedicinen) att låta lilla hunden genomgå en mastig cortisonkur. Nu är den guskelov på upphällningen. Man skulle kunna beskriva de gångna veckorna som "ur askan i elden" eftersom hunden har mått fruktansvärt dåligt på alla möjliga sätt. Dock har han slutat fnysa och andas täppt så det kanske har någon effekt. Men jag gör aldrig om det igen!

Jag skall låta hunden prova "All Septicum" från Lillhägna. Det har jag beställt. Tack för tipset Riekje!

Funkar inget och om hunden blir sämre igen efter avslutad cortisonkur och "All Septicum" skall jag ringa homeopaten AnnaLena N. även om hon verkar syssla mest med katter enligt hennes hemsida. Jag litar på att forum-folket ger mig goda rekommendationer!

Återigen Tack för alla tips och råd. Jag uppskattar det verkligen
Ylva och "Angus"
Medelålders gift trebarnsmor som fyller hus och trädgård med västgötaspets, dalmatin, huskatt, gotlandskaniner, mellerudskaniner och dammråttor!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

476 gäster, 1 användare
reimersro

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser