Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  keramik i blekinge???  (läst 5893 gånger)

annaofia

  • Inlägg: 26
  • jord under naglarna och frid i själen
    • Öland
keramik i blekinge???
« skrivet: 29 nov-07 kl 19:32 »
Hej! Nu står jag snart inte ut längre! Har varit utan keramiken alldeles för länge och nu börjar det som sagt kännas. Jag har ingen egen skiva eller ugn, finns det nån här som har det i Blekinge (Gärna nära Nättraby :)) där man skulle kunna få hyra in sig några timmar? Snälla hjälp!

dolomit60

  • Inlägg: 16
    • Magnesiumkarbonat, och krita
SV: keramik i blekinge???
« Svar #1 skrivet: 17 jun-08 kl 19:46 »
KOlla "keramikifokus" Om du inte har hittat nåt ställe än !
Det är en jättebra keramiksajt !
Jag är i första hand här som hantverksintresserad, även om jag också känner stor sympati för sajtens almäna anda, och ideér generellt.
Själv sysslar jag mest med keramik. men även lite  trä och glas. Och spå intresserar jag mig för allt slags hantverk, som jag inte sysslar med själv också.

Malin W

  • Inlägg: 2
SV: keramik i blekinge???
« Svar #2 skrivet: 16 jun-09 kl 16:09 »
Det finns en som håller i keramikkurser på västra prinsgatan i Karlskrona. Jag har inget telefonnr men om du går dit (korsningen till arklimästaregatan).

javill

  • Inlägg: 11387
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: keramik i blekinge???
« Svar #3 skrivet: 28 mar-13 kl 17:08 »
Vet att det är en gammal tråd men, vill tipsa om Känslans verkstad som ligger i Guttamåla väster om Ronneby. Där erbjuds det kurser och man kan komma dit och köpa lera, glasyr och hyra in sig på ugn och drejskiva.

http://www.kanslansverkstad.se/valkomstsida.php
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

624 gäster, 1 användare
skogskälla

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser