Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Söker en smedja i Uppland i sommar..  (läst 2105 gånger)

Hederahelix

  • Inlägg: 6
    • Skåne
Söker en smedja i Uppland i sommar..
« skrivet: 22 apr-13 kl 01:03 »
Nu söker jag en smedja i Uppland där jag skulle kunna få vara med på ett hörn och smida ibland, alternativt en som står tom och skulle må bra av att någon tog hand om den och använde den över en sommar.
Jag går just nu Forntida smide och metallhantverk på Bäckedals folkhögskola, och kommer sakna smidet något fruktansvärt om jag inte försöker hålla det vid liv tills jag har möjlighet att bygga upp något eget.

Jag ska både praktisera med hovslagare och jobba i sommar, så jag kommer inte ha tid att smida på heltid. På helger eller kvällar, och när jag har tid helt enkelt, skulle det däremot vara underbart att ha möjlighet att smida.

Vet du om någon smedja som står tom eller har något annat tips blir jag väldigt tacksam för hjälp. Jag kommer att bo i Rasbo, nordöst om Uppsala, men kan absolut tänka mig att åka en bit också. :)

gopo

  • Inlägg: 204
SV: Söker en smedja i Uppland i sommar..
« Svar #1 skrivet: 22 apr-13 kl 09:35 »
Hej!

Hör med hemslöjdskonsulenten i Uppsala!

Pea Sjölén, arb 75 %
tel 018 16 91 71
mobil 072 587 51 94
pea.sjolen@upplandsmuseet.se

Lycka till!

Hederahelix

  • Inlägg: 6
    • Skåne
SV: Söker en smedja i Uppland i sommar..
« Svar #2 skrivet: 22 apr-13 kl 22:56 »
Åh men tack! Det ska jag absolut göra. :)

TW

  • Inlägg: 2684
    • Finland
SV: Söker en smedja i Uppland i sommar..
« Svar #3 skrivet: 23 apr-13 kl 20:43 »
Kanske du kan ordna med en trampässja och ett mindre städ som kan stå i något förråd och så lyfter du ut dem om du vill smida. Gamla trampässjor är ju inte så dyra i Sverige.

Jag smider sällan så det har ännu inte blivit av med någon riktig smedja. Ässjan och städet står under svalen bakpå traktorlidret och så lyfter jag ut dem på grusplanen då de behövs.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

 

Pea

  • Inlägg: 3
    • Uppland
SV: Söker en smedja i Uppland i sommar..
« Svar #4 skrivet: 14 maj-13 kl 12:19 »
Jag finns på mail : pea.sjolen@upplandsmuseet.se . bara att höra av sig! / Pea Sjölén


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

506 gäster, 5 användare (1 dolda)
Siv Birgitta Olsson, skräptanten, Be, Emil i backen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser