Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Värmlandsfår finnes+getter  (läst 412 gånger)

camedriz

• Skåne
Skåne Värmlandsfår finnes+getter
« skrivet: 11 jul-22 kl 07:46 »
Hej!

Nu finns det ett perfekt tillfälle för dig som är i start att komma igång med ett småbruk. Jag har 3 värmlandsfår (med genbanksintyg) med mycket fin päls och tre getter av svensk lantrasget där jag har mjölkat två av dem och de ger bra med mjölk. Alla tre har så kallade "klockor" vilket har visat ger bra mjölkproduktion.
Nu har tyvärr vårt ena arrende sagts upp och vi har fortfarande inte hittat någon gård, därav det blir ohållbart för oss att ha dem kvar. Ni kan köpa varje grupp var för sig eller också köpa allihop. Om du vill köpa allihopa blir det ett bättre pris. Möjlighet att frakta dem till Halland eller Västra Småland finns.
Vegetarian, regnbågsfamilj, självhushållning, strålningsfri skola! Kemikalier/tillsatser- nej tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

285 gäster, 2 användare
peterm, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser