Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?  (läst 1125 gånger)

gråärt

  • Inlägg: 167
    • Dalarna
Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?
« skrivet: 18 sep-22 kl 13:28 »
Någon här som vet om Toa-Lättströ funkar i PeeWee-lådan?

Vet inte hur de löser upp sig jämfört med träpellets. Tänkte som nödlösning om det nu skulle behövas.

gråärt

  • Inlägg: 167
    • Dalarna
SV: Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?
« Svar #1 skrivet: 18 sep-22 kl 17:57 »
Tänker lite att den kanske löser upp sig som tidningspapper gör, men bättre fråga om nån här testat eller vet.  :)

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?
« Svar #2 skrivet: 18 sep-22 kl 18:00 »
Den varianten av toa-lätt strö som jag köpte dammade ordentligt när de täckte efter dem och en av dem nös varje gång, men detta var ett tag sedan, kanske har de utvecklat innehållet nummer. De funkade i pee wee lådor i alla fall.

gråärt

  • Inlägg: 167
    • Dalarna
SV: Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?
« Svar #3 skrivet: 19 sep-22 kl 07:20 »
Den varianten av toa-lätt strö som jag köpte dammade ordentligt när de täckte efter dem och en av dem nös varje gång, men detta var ett tag sedan, kanske har de utvecklat innehållet nummer. De funkade i pee wee lådor i alla fall.

Finns en tysk variant också som inte dammar så mycket. Jo det är ju som mjöl av pappret i toa-lätt så det dammar en del som du säger. Men som nödlösning kanske.

Då vet jag den funkar. Pappret som löser upp sig, det blir inte som tidningspapper som får regn på sig? Blir som typ cement som inte går att få bort vid hålen?

 

Vasa

  • Inlägg: 318
    • -
SV: Toa-Lätt kattströ i PeeWeelåda?
« Svar #4 skrivet: 19 sep-22 kl 15:04 »
De kan bli lite som lera ibland men kan skrapa bort enkelt. Om man plockar "arvet"efter katterna ofta kan man se till att röra på hela lådan i samma veva. Men nu vet jag inte heller exakt vilken variant du har så kanske gäller det att prova sig fram..


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

806 gäster, 3 användare (1 dolda)
malarmaster, norrbottn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser