Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lite svullen runt ögat slör och kam  (läst 835 gånger)

Jenyac

  • Inlägg: 53
    • Halland
    • Jenyene Jenya
Lite svullen runt ögat slör och kam
« skrivet: 28 maj-22 kl 14:00 »
Upptäckte idag att en höna va lite svullen i ansiktet. Och såg sedan en till likadan.
Jag har förstått att jag behöver antibiotika att jag kan ringa min veterinär. Men jag är ny på detta så har ingen vet ännu.
Är oroligt det kommer kosta 500bara att få receptet och 500 att ringa.

Hur gör ni och vad kosyar det?
[Happiness is not a destination, It´s a way of life]

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Lite svullen runt ögat slör och kam
« Svar #1 skrivet: 28 maj-22 kl 22:40 »
Vi har en flock på 25 höns och 2 tuppar. Den är så pass stor så att det inte är panik om någon blir sjuk och dör. Vi försöker fixa det själva men avlivar dem om det har gått för mycket åt fel håll. Varje år kläcker hönorna fram ett 30 tal nya kycklingar. Många blir tuppar, som vi äter, de som blir hönor får ersätta de som eventuellt dött under det gångna året, om det blir hönor över så säljer vi dem.

En nya höna kostar 200 kronor, så där kanske du har svaret på vad det får kosta.

Men det finns ju olika anledningar till att ha djur. Vi har våra djur för självhushållning. Då tänker jag att djuren är just bruksdjur. De har en funktion att fylla och ska kosta så lite som möjligt. Utan att tumma på deras levnadsstandard. Jag tänker att om man börjar gå till vetrinären för mycket så blir det så att svaga och emliga djur som kanske borde ha dött lever och för sina "dåliga" gener vidare.

Det är mitt perspektiv.
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

304 gäster, 3 användare (1 dolda)
xaelanar, Sebastian Berggren

* Forum

* Om tidningen Åter



- En kanontidning på alla vis!
/Michael Andreasson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser