Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Komplett spannmjölkningsutrustning till får/get, mjölkbord & kyltank  (läst 287 gånger)

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
Gården är såld och jag har inga getter kvar. Därför säljer jag mjölkutrustningen. Jag säljer helst allt till samma person för enkelhetens skull. Utrustningen består av detta:
Vakuumpump Alfa-Laval från 70-talet, går på 3-fas-el. Fungerar fint!
Vakuumrör i plast med fästen för montage och 3 vakuum-kranar och vakuummeter.
Vakuumdriven diskapparat för invändig disk av mjölkorgan.
Mjölkorgan De Laval Almatic för får/get med pulsator 90 pulser/min. Finns även De Laval mjölkorgan för ko med pulsator 60 pulser/min. Kompletta, men behöver förstås nya slangar och spengummin.
Rostfri mjölkspann 20 liter, komplett.
Mjölksil i aluminium.
Hydrauliskt höj- och sänkbart mjölkbord med låsbara grindar och ätplats för 7 getter/får. Båspallsmatta av gummi för djuren att stå på. Drivs med 3-fas-el.
Mjölktank Wedholms rostfri kyltank 300 liter. Jag har aldrig använt den, även om den var i full drift hos tidigare ägare. Behöver nog lite service.

Allt är fortfarande uppmonterat i ladugården.

Köparen står för nedmontering, så du vet hur du ska få ihop det sen. Köparen står även för transporten, men lastartraktor finns som lyfthjälpmedel, mjölkbordet och tanken är ju tunga och otympliga.

Pris 12 500 kr med moms.

Svar via PM, klicka på pratbubblan bredvid mitt namn!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
Utrustningen är tingad!

skräptanten

• Liten gård, möe arbete
    • Småland
Utrustningen var tingad, men personen som skulle köpa den kunde inte lösa transportfrågan. Alltihop finns alltså fortfarande kvar. Hämtas senast v 51.

Dela detta:

* Inloggade just nu

497 gäster, 10 användare (1 dolda)
fri, Berberis, Johanna-Marie, Earthbridge, DennisCA, alternaiv, Björkris, Carolus, Lasse-hatten

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser