Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Östergötland Söker kvinnan i mitt liv  (läst 1065 gånger)

Högnemobon

• Östergötland
Östergötland Söker kvinnan i mitt liv
« skrivet: 26 aug-21 kl 18:23 »
Såhär efter sommaren vill jag göra ett försök att hitta någon att dela utflykter och upplevelser med nästa sommar. Jag har tidigare bara svarat på andras annonser här, utan att träffa den rätta. Nu tänkte jag prova att lägga ut annonsen själv, vem vet kanske du som kan bli min livskamrat inte vill exponera dig med en annons men läser min.

Jag är en man som hunnit bli 42 år. Jag bor i en villa på landet strax söder om Linköping och pendlar in till stan för att jobba. I grunden är jag civilingenjör och har sedan även disputerat, och jobbar fortsatt inom mitt område. Intressena är främst trädgårdsodling, friluftsliv och orientering på motionärsnivå. Jag är drog och rökfri och måttlig med alkohol. Jag har varken barn eller djur, men ingetdera är ett hinder.

Jag söker en kvinna som vill dela livet med mig. Jag har inga specifika åldersgränser, men jag tror inte det blir bra varken om du är 20 eller 60. Vad gäller utseende har jag ingen speciell typ, men du bör ha kondition för en fysiskt aktiv livsstil. En glad och positiv attityd är viktigt, surande och återkommande bråk är inget jag klarar av. Kompatibla intressen är förstås ett måste för att det ska fungera. Jag söker dig som trivs bättre hemma än på krogen. Som hellre gör en flerdagars kajakpaddling än åker på solsemester. Som hellre gör utflykter i närområdet än flyger på weekendresor till storstäder. Som hellre lyssnar på ett lärorikt föredrag än går på bio.

Jag ska nu sticka ut hakan med lite filosofiska och politiska påståenden. Jag är medveten om att det finns många på Alternativ som inte delar dem med mig. Jag hoppas dock att ni respekterar min rätt att ha dessa åsikter. Förhoppningsvis ger de en bild av vem jag är och gör att det är rätt kvinnor som blir intresserade. Det skulle nog inte funka vare sig med en vänsterpartist eller med någon starkt religiös, så det är lika bra att skrämma bort er direkt. Kvalitet är bättre än kvantitet när det gäller att få svar på en kontaktannons.

Jag tror mer på individer och självvalda grupper än kollektiva lösningar. Att var och en ska ha rätt att välja, men också få acceptera konsekvenserna av sina val. Vem som helst kan bli i princip vad som helst (jag har inte de genetiska förutsättningarna att bli elitfotbollsspelare), men ingen kan få allt utan att nå ett mål kommer alltid innebära att man offrar något annat. Ingen människa kan veta vad som är bäst för alla andra, och därmed bör politiskt beslutade kollektiva lösningar omfatta så liten del av våra liv som möjligt. Någon gräns måste dock finnas för hur mycket barn ska få lida för sina föräldrars val. Vår civilisation har lärt sig mer och mer över tid, och mer än tusen år gamla berättelser har därför troligen ganska lite att lära oss om livets uppkomst, om vad som bör vara tillåtet eller förbjudet eller om vad som händer när vi dör. Den svenska kulturen har både bra och dåliga sidor. Det är dock vår kultur som därför bör få fortsätta dominera i Sverige och sakta utvecklas. Det innebär att vi måste begränsa inflyttning så att de som är uppväxta i den svenska kulturen hela tiden är i en tydlig majoritet i alla delar av landet och att vi bör ha en assimileringspolitik för de som flyttar hit permanent. Svenskheten sitter inte i huden, utan de flesta adopterade är fullt svenska och även en hel del andra med invandrarrötter.

Jag hoppas att just du som är den rätta kvinnan för mig läser det här och skriver ett PM. Förhoppningsvis kan vi genom att dela med- och motgångar tillsammans få ett bättre liv.

Näktergalen

• Östergötland
SV: Söker kvinnan i mitt liv
« Svar #1 skrivet: 02 nov-21 kl 21:00 »
Hej. När jag läste din text tyckte jag att du verkar vara en trevlig person och som dessutom har en del liknande intressen som mig.
Jag är en kvinna som är 39 år och bor i Linköping, jag har inga barn men skulle kunna tänka mig att få. Jag arbetar heltid på en skola men tittar en del efter andra jobb just nu då jag nyligen tog en masterexamen i idrottsvetenskap.
På min fritid är jag väldigt aktiv då jag trivs med att utöva fysisk aktivitet av olika slag, jag trivs även väldigt bra ute i naturen. Jag kan även tillägga att jag av av såväl etiska som hälsomässiga skäl inte konsumerar några animaliska produkter.
Det här får räcka så länge, om du vill kan du svara så får vi se vad det leder till.

Dela detta:

* Inloggade just nu

367 gäster, 5 användare (2 dolda)
Tango, Radar, Thomas Lindberg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser