Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Västergötland ISLÄNDS HÖNS Till Salu  (läst 434 gånger)

kycklingar12345

• -
Västergötland ISLÄNDS HÖNS Till Salu
« skrivet: 28 jan-21 kl 11:54 »

23st Isländs Höns till salu.
9st Tupp
14st Höna

Född i Juni 2020 (~8 månader gammal).

De började lägga ägg i januari 2021. Så de har nästan alla ägg kvar att lägga. Äggen är små och vita.

De har bara ätit ekologisk foder, från 'Svenska Foder' (och gräs, insekt etc).

De är väldigt roliga djur. Inte lämplig som 'professionella' kycklingar. Men underbara djur att ha runt.

Isländs höns är en mycket gammal landras. De härstammar från vikingkoloniseringen på Island. De är också ganska sällsynta.

De är tuffa kycklingar, kalltoleranta och bra på att föda efter mat. De är väldigt bra på att flyga. Jag har sett dem flyga 20+ meter.

Jag köpte dem från en uppfödare i Tidan. Som köpte sin första höns från en uppfödare i Tidaholm.

Tupparna är inte aggressiva och de lever bra tillsammans. De utmanar varandra men jag har aldrig sett dem slåss. De kan vara ganska höga, särskilt om de är stressade. De har haft en tuff januari och några tuppar har lite frostskada.

Hönsen är mycket trevliga djur, vänliga och nyfikna.

De har väldigt fina fjädrar. Det finns i olika färger. De 4 huvudfärgtyperna är: brun, grå, vit, svart.
De har en variation i storlek, men inte mycket.

Detta skulle göra en mycket bra avelspopulation.

Jag måste sälja eftersom jag måste resa mycket.

Totalt kostade det mig mer än 300kr att höja varje kyckling. Jag skulle vilja återbetala denna kostnad. Så jag ger dem inte bort gratis.

Jag vill inte lägga min personliga e-post och telefon på ett offentligt forum.

Vänligen svara här eller maila med frågor.
Och efter kan vi prata i telefon.

Email: christinechickener12345@yandex.com

Mvh

kycklingar12345

• -
SV: ISLÄNDS HÖNS Till Salu
« Svar #1 skrivet: 28 jan-21 kl 18:30 »

Ny email (den andra fungerade inte) : christinechickener12345@protonmail.com

Foton via Box.com: https://app.box.com/s/j73gucdv1ive05gc7jzu2gu3yyzn0lht

Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 7 användare (1 dolda)
DennisCA, javill, Adels, Efwa, magtob, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser