Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dvärget stöter bort killing  (läst 1675 gånger)

Rasmus Svensson

  • Inlägg: 1
    • Blekinge
Dvärget stöter bort killing
« skrivet: 07 jun-20 kl 20:54 »
Hej, söker råd och tips. Min dvärget fick för 3 dagar sedan två killingar, en i samma färg som mamman (brun) och en som blev grå. Det har gått bra fram tills idag då hon helt plötsligt stöter bort den gråa. Har försökt att försiktigt hålla mamman för att killingen ska få dia, men är väldigt svårt. Hon mer eller mindre stångar iväg killingen när den kommer nära. Matar den nu med flaska. Finns det något man kan göra. Mvh

SussiloII

  • Inlägg: 580
    • Småland
SV: Dvärget stöter bort killing
« Svar #1 skrivet: 19 jun-20 kl 10:14 »
Jag skulle inte skilja killingen från mamman och syskonet även om morsan är dum, så länge hon inte jagar runt den och försöker stånga den. Jag skulle hålla fast geten ett antal ggr/dygn (ca var 4:e timma) så killingen får dia ordentligt, alternativt flaskmata den på plats hos mamma och syskon.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 2 användare (1 dolda)
bullerbyns

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser