Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Underlag på golv i växthus  (läst 2966 gånger)

Jan Isaksson

  • Inlägg: 172
Underlag på golv i växthus
« skrivet: 04 maj-19 kl 17:13 »
Jag gör en del i en lada till ett växthus/orangeri. Jag har plockat bort golvbrädorna och lyft ut stockarna de var spikade i så nu är det marken jag står på därinne. Jag tänker ha ett par mindre odlingslådor och kanske några större krukor där för att skapa en vacker miljö att slappa i och odla lite. Min tanke är att lägga markduk och sedan träflis på den för att få en naturligt mjuk men jämn yta att gå och ställa stolar på? Hur ofta kommer jag att behöva fylla på eller byta träflisen då den kommer att ligga inomhus i en ouppvärmd lada med glest mellan brädorna? Är träflis en dålig idé av någon anledning?

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
SV: Underlag på golv i växthus
« Svar #1 skrivet: 04 maj-19 kl 18:40 »
Om flisen ligger torrt och på duk så lär det väl vara ganska länge. Om det sen är något som vill flytta in i flisen vet jag inte.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Jan Isaksson

  • Inlägg: 172
SV: Underlag på golv i växthus
« Svar #2 skrivet: 04 maj-19 kl 20:24 »
Är det risk att det blir mycket insekter i flisen eller är det möss du tänker på?

Bösahusarn

  • Inlägg: 1271
  • Lagom kan också vara för mycket.
    • Skåne
Underlag på golv i växthus
« Svar #3 skrivet: 04 maj-19 kl 20:42 »
Jag har ingen direkt koll men jag tycker att det verkar alltid finnas någon som tänker mer kollektivt än vad jag har tänkt. Om det sen är järvar eller myror, det vet jag inte.

Men odlar du så drar det ju till sig en del insekter, vissa mer önskvärda än andra.
Det är aldrig för sent att ge upp.

Jan Isaksson

  • Inlägg: 172
SV: Underlag på golv i växthus
« Svar #4 skrivet: 04 maj-19 kl 21:28 »
Jag fattar :-)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 3 användare
eremit1, Radar, polyamorista

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser