Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Lappland Bo billigt mitt i vildmarken på sjötomt i Jokkmokk  (läst 1763 gånger)

Elke

  • Inlägg: 3
    • Finland
Lappland Bo billigt mitt i vildmarken på sjötomt i Jokkmokk
« skrivet: 21 aug-22 kl 23:45 »
Hej,

Vi är en barnfanilj som precis har köpt en sjötomt med 2 bostadshus och en timmerstuga. I Jokkmokk, 20 km från stan, mitt i skogen, på en udde, utan grannar, omgiven av naturreservat och Muddus nationalpark. Platsen är den perfekta inkörsporten till Laponias världsarv och de stora nationalparkerna (Sarek, Abisko, Stora Sjöfallet, Padjelanta).

Vi kommer att flytta permanent till denna underbara plats med våra två små barn i juli 2023, men på grund av olika anledningar kan vi inte bo där själva under de kommande 10 månaderna, till vår stora sorg.

Därför söker vi en hyresgäst som vill bo billigt i något av de 2 husen eller stugan. Husen är tillgängliga från och med nu till den 10 juli 2023, kanske lite längre. Du kan välja att bo här bara några veckor eller 2 månader eller... 

Hyran är billig. Kallhyra. Egen elförbrukning och vedens pris ingår ej. Hyresgästen ansvarar för snöröjning (snöskotta en väg på 3 km med en stor traktor). Om du är villig att hjälpa oss med mindre underhållsarbeten kan du även bo här gratis, beroende på hur du vill hjälpa oss. Allt är förhandlingsbart.
Vi söker en person, ett par, en familj, en grupp vänner.


Det finns en brygga vid sjön. En kanot för fiske finns tillgänglig. Husen och stugan är möblerade. Det första huset är fullt utrustat, det andra huset är enkelt och gammaldags, och den timrade stugan är bara fantastisk och mysig. Uppvärmning i både hus: braskamin, el och luftvärmepump.

Det finns ett litet växthus för att odla tomater, bönor, zucchini. Även ett jordgubbsland och möjlighet till ett stort potatisland. Massor av hallon och rabarber. Hjortron, blåbär, lingon i skogen bakom huset.

Finnes: garageplats, grillplats, utedass.

Körkort och egen bil behövs.

Ingen wifi, ingen fiber. Bra mobilteckning och 4G.

Närmaste kollektivtraffik i Jokkmokk (20 km). Nattåg från Stockolm till Murjek eller Nattavaara. Det finns djurhållningsmöjligheter utomhus på tomten.

Rökare eller hyresgäst med hund / utekatt göres ej besvär. Husdjur är välkomna.

Tomten är 3 ha totalt med stor trädgård och lite skog. Skogarna runtomkring är fulla med svamp och bär. Goda fiskemöjligheter.

Om du dras till de landskapen, till snön och de milsvida skogarna, till fjällen, norrskenet och den tysta, vidsträckta nature, du är velkomna hos oss. Underbar plats, underbart hus. Lugn och stillhet, rikt djurliv. Omgivningarna är perfekt för bärplockning, fiske och jakt. Ligger direkt vid sjön som är en badsjö full med fisk. Nära till underbar natur, vandringar, berg. Vildmarkskänsla garanterat.

Skicka ett PM om du är intresserad så skickar vi en massa bilder, hyrespriset och mycket extra information.

Flera bilder här: https://www.facebook.com/groups/8549450428/permalink/10160160219025429/
If your dreams don't scare you, they are not big enough.

Sara Ivansson

  • Inlägg: 1
    • Jämtland
SV: Bo billigt mitt i vildmarken på sjötomt i Jokkmokk
« Svar #1 skrivet: 05 dec-22 kl 11:05 »
Hej!

Är det ledigt fortfarande?

Vänligen/Sara Ivansson

Elke

  • Inlägg: 3
    • Finland
SV: Bo billigt mitt i vildmarken på sjötomt i Jokkmokk
« Svar #2 skrivet: 12 dec-22 kl 19:06 »
Hej Sara,
Ja, det är fortfarande ledigt. Jag skickade dig en PM en vecka sen.
med vänliga hälsningar
Elke
If your dreams don't scare you, they are not big enough.

pesto

  • Inlägg: 7
    • Västergötland
SV: Bo billigt mitt i vildmarken på sjötomt i Jokkmokk
« Svar #3 skrivet: 16 dec-22 kl 23:11 »
Hej- jag vet kanske någon- kan hon nå dig via telefon? Hon bor redan i Jokkmokk och letar nytt.
Mvh Conni


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

769 gäster, 7 användare (2 dolda)
Kerstin Nilsson, tuslus, Westerbergarn, ärt, Niklas Nyström

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser