Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Två drakar tillsammans  (läst 2116 gånger)

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
Två drakar tillsammans
« skrivet: 12 sep-21 kl 18:01 »
Kan man ha två drakar tillsammans, utan några honor? Eller kommer de ändå att börja bråka när våren kommer?

skräptanten

  • Jane of all trades
  • Inlägg: 3918
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
SV: Två drakar tillsammans
« Svar #1 skrivet: 12 sep-21 kl 20:36 »
Om de är typ kullbröder och sams, kan det nog gå bra. Annars kan det bli värre, om den ene är äldre och större kan han få för sig att mobba den yngre.
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

 

Tossefarmors

  • Inlägg: 256
    • Dalsland
    • tossefarmors gotlandskaniner
SV: Två drakar tillsammans
« Svar #2 skrivet: 12 sep-21 kl 21:10 »
De är kullsyskon. De är kläckta hos mig, men jag sålde dem , nu kommer de hem igen, då räven tagit 3 andra syskon. Men tack skräptanten, jag får testa och se, och hoppas på det bästa.

putteu

  • Inlägg: 36
    • Skåne
SV: Två drakar tillsammans
« Svar #3 skrivet: 05 okt-23 kl 02:43 »
Ja, man kan ha två drakar tillsammans, även utan honor. Men när våren kommer kan de ändå börja bråka på grund av territoriella och parningsbeteenden. Det är viktigt att övervaka dem noga och se till att de har tillräckligt med utrymme och resurser för att minska risken för konflikter.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

591 gäster, 8 användare (1 dolda)
xaelanar, skräptanten, von tratt, reimersro, javill, Tomas Skogstjärn, tranberga

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser