Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Drottning i skattlådan  (läst 1063 gånger)

Lasse-hatten

  • Inlägg: 120
Drottning i skattlådan
« skrivet: 08 jul-21 kl 11:59 »
Ibland drabbas jag av drottninglösa samhällen. Då tar jag en ram med ägg och yngel från ett annat samhälle och en månad senare brukar där vara ägg. Dock har jag vid några tillfällen hittat äggen i skattlådorna trots spärrgaller. Är en nyparad, ännu ej äggläggande, drottning smal nog att ta sig igenom spärrgallret eller vad kan det bero på? "Trasigt" spärrgaller (vilket det inte ser ut att vara)?

Små

  • Inlägg: 922
    • Skåne
SV: Drottning i skattlådan
« Svar #1 skrivet: 08 jul-21 kl 14:30 »
Trasigt spärrgaller kanske, har aldrig hänt mig. Liten drottning genom spärrgaller kan nog också hända, har heller aldrig hänt, vad jag vet. Däremot att man missat att det finns äggläggande arbetsbin efter att ett samhälle blivit drottninglöst, det har hänt. Så jag gissar på det.

 

Lasse-hatten

  • Inlägg: 120
SV: Drottning i skattlådan
« Svar #2 skrivet: 12 jul-21 kl 22:20 »
Vid ny inspektion i dag upptäckte jag att en tråd i spärrgallret var böjd... Tillräckligt för att drottningen har kunnat ta sig igenom, antar jag. Någon drottning hittade jag inte, men det är arbetsbiceller så hon finns där säkert någonstans.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 3 användare
tuslus, skogskälla, fri

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser