Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Trädgårdsskötsel i skolan  (läst 2066 gånger)

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: Trädgårdsskötsel i skolan
« Svar #20 skrivet: 08 dec-21 kl 07:18 »
Att undvika det kommer till en politisk nivå är krångligt nu.
Men du uppfyller en sann politiker anda. På frågan vad 1+1 är kan dom skriva ett a4 utan att ge svaret.

Som industriarbetare kan jag dock säga att du har fel. Dom få jobb som nu blir är en bråkdel av vad som försvunnit. Och oavsett hur många industrier som startas så kommer vi aldrig upp i samma nivå. En industri som hade 100 anställda förr, har idag 20 st. Och det är pga utveckling. Titta på stenbrotts industrin. Klockrent exempel av effektivisering. En maskin gör jobb av kanske 500 pers.
Effektiviseringen inom industrin har tagit bort kanske 90% av alla jobb som en gång fanns där.
Att du inte finner nåt svar på finansiering av basinkomst är för att du inte tittar på det som med allt annat. Den största delen av kakan finns redan i omlopp idag. Den sista delen finansernas genom en skatt på företag som är orsaken till jobbristen genom utvecklingen som vi redan nämnt. Dock så länge bakåtsträvare som sitter fast i 60 talets arbetarlinje sitter och ger sin syn på saken så är det ju krångligt.
En sak är dock givet. När basinkomst införs så kommer det skrivas i samma kategori som när kvinnor fick rösträtt. Även då var det folk som satt med skygglappar och sa det går inte.

Min granne säger att programmering är idag i skolan. Att den dessutom är betygsatt. Jag bara suckar. Glad att jag inte har barn som av staten blir tvingad att inte vara barn. Ja han är lärare i grundskolan.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen!
/Gabriella S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser