Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Felsökning militärt motorelverk 715MT  (läst 1652 gånger)

Dennis Berg

  • Inlägg: 1
Felsökning militärt motorelverk 715MT
« skrivet: 05 jun-19 kl 22:42 »
Jag skulle behöva hjälp med felsökning på detta elverk.

Benämningen är motorelverk 715MT

Hållkretsen till raftkontaktorn slår ej till när man trycker på tillslagsknappen med motorn igång.
Håller man in startförreglingen med motorn igång och trycker på tillslaget till kontaktorn så slår den igång och ger ut samma spänning och Hz över alla lindningar i generatorn.

Det finns en skyddskrets som känner av olika fel som tänder en lampa där det står motorfel som gör att kontaktorn inte kan dra utan att man kopplar förbi skydskretsen med startförreglingen.

Så jag undrar om någon har tips och var jag ska börja leta eller om någon har ett kopplings schema på kretsarna

Tack på förhand

torbjorn

  • Inlägg: 13750
    • Medelpad
SV: Felsökning militärt motorelverk 715MT
« Svar #1 skrivet: 06 jun-19 kl 09:12 »
Vad är det för slags elverk närmare bestämt? Ungefärlig årgång, effekt, typ av drivmotor etc? Går det att ordna några bilder på det?
Jag har en pärm med diverse OH-bilder och annan utbildningsmateriel på olika militära elverk, men det är inte alla papper som går att knyta till någon viss typbeteckning.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

526 gäster, 3 användare (1 dolda)
Hans Hultén, Carl Olofson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser