Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Släng dig i väggen Ceasar  (läst 4354 gånger)

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
Släng dig i väggen Ceasar
« skrivet: 28 apr-10 kl 20:56 »
 
freerunning sleddogs
  :o
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #1 skrivet: 29 apr-10 kl 06:53 »
Skön syn!
I Sverige hade han blivet polisanmäld >:(

Frances

  • Inlägg: 7906
  • Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #2 skrivet: 29 apr-10 kl 07:35 »
Tack för att du delar med dig Kimma! Jag gissar att den här killen gillar sina hundar en del  :) O snacka om flockledare!

Birgit, just precis, här kan man ju inte ens ha EN hund lös på den egna tomten utan att folk har besvär av det >:D
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Snoken

  • Gäst
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #3 skrivet: 29 apr-10 kl 08:09 »
HÄRLIGT !!  :-*

anne-lie50

  • Gäst
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #4 skrivet: 29 apr-10 kl 08:49 »
javisst ser det härligt ut, men varför måste han vara bland folk o i trafiken, det finns faktiskt både barn o vuxna som är mycket hundrädda, hur känns det för dem att möta honom med ett sådant lösspringande koppel? och jag tror inte att man ska lita på ett djur till 100%, det är trots allt många individer att hålla reda på. mvh Anne-lie

Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #5 skrivet: 29 apr-10 kl 08:53 »
Han höjer bara handen lite så går dem till andra sidan, snacka om respekt! :)
härlig syn!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Vildrosen.

  • Inlägg: 408
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #6 skrivet: 29 apr-10 kl 13:19 »
Precis så fungerar det hemma hos mig   :-[ eller inte .... HAHA

Så underbart att se. Så uppmärksamma hundarna var på honom, snacka om att veta vem som är ledare. Respekt!

Så kul att få se.
Inget eller ingen kan få mig att ramla - jag bara vinglar till innan jag återfår balansen, igen.

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #7 skrivet: 29 apr-10 kl 14:48 »
Citera
javisst ser det härligt ut, men varför måste han vara bland folk o i trafiken, det finns faktiskt både barn o vuxna som är mycket hundrädda, hur känns det för dem att möta honom med ett sådant lösspringande koppel? och jag tror inte att man ska lita på ett djur till 100%, det är trots allt många individer att hålla reda på. mvh Anne-lie
Det var precis detta jag syftade på! Varför har svenskar så otroligt mycket rädslor för djur och natur? Varför är alla hundar potentiella mördare?
Det finns mängder av länder där hundar och andra djur rör sig fritt bland människor. Hundarna har respekt för människorna och människorna är fullständigt orädda.
Kanske lever vi för långt från verkligheten här? I en konstruerad trygghet?
Oerhört tråkigt, för naturligare sätt att hålla djur på skulle enbart berika samhället.

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #8 skrivet: 29 apr-10 kl 15:01 »
Oavsett om det är smart eller osmart att härja runt i trafiken, och huruvida vi har bra eller dålig hundhållning i sverige.. så var det rätt häftigt att se.  :-[

Helle-Mari

  • Inlägg: 205
    • -
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #9 skrivet: 30 apr-10 kl 19:08 »
Kul att se men det där fixar Cesar ochså!

Birgit

  • Inlägg: 2897
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #10 skrivet: 30 apr-10 kl 21:55 »
Citera
    *
    * Antal inlägg: 107
    * Oändlig Kärlek
    *
          o Visa profil
          o Privat meddelande (Utloggad)

SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #9 skrivet: Idag kl. 19:08 »

    * Citera

Kul att se men det där fixar Cesar ochså!

Inga tvivel, men kul ändå ;)

Annika Johansson

  • Inlägg: 1241
    • Östergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #11 skrivet: 30 apr-10 kl 22:30 »
BÄST!
De som är rädda hinner väl inte fatta att alla hundar är lösa innan han har cyklat förbi!  ;D

* Om du hanterar din rädsla så hanterar jag mina djur..

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #12 skrivet: 01 maj-10 kl 09:49 »
Det ser ut som det är filmat i Nederländerna. Där finns ingen "natur"... de är så trångbodda att varenda kvadratmeter är upptagen. ( Och dessutom ingen allemansrätt.) Då får man nog göra som han gör, om hundarna ska få vara lösa.

Kul att se, det ser ut att vara fågelhundar, de som jagar med fågelhundar brukar ha bra pli på sina hundar ;)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

LottaLuvin

  • Gäst
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #13 skrivet: 01 maj-10 kl 10:32 »
* Om du hanterar din rädsla så hanterar jag mina djur..

Jaja. Om alla, eller ens de flesta, hanterar sina djur.. så kanske det vore en smart idé att 'hantera' sin rädsla. Jag och jycken möter fler som INTE kan kontrollera sina hundar (ens i koppel) - eller iofs kanske väljer att inte kontrollera dem, vad vet jag - än såna som har 'hundvett' (i mina ögon), på våra promenader.


Doris och Börje

  • Inlägg: 3736
    • Västergötland
    • Hagalyckans Gröna
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #14 skrivet: 01 maj-10 kl 10:53 »
WOW!!!!!
Bor på min lilla gård med min stora familj!

Mysla

  • Inlägg: 1554
    • Norrbotten
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #15 skrivet: 01 maj-10 kl 11:07 »
Samtidigt är det ingen som har sett hur han har fått det att fungera på det viset. Eller hur lång tid det tagit. Imponerande att se, självklart, men jag är mera intresserad av att se resan till målet snarare än målet. ;)

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #16 skrivet: 01 maj-10 kl 12:45 »
Samtidigt är det ingen som har sett hur han har fått det att fungera på det viset. Eller hur lång tid det tagit. Imponerande att se, självklart, men jag är mera intresserad av att se resan till målet snarare än målet. ;)
Instämmer! Det skulle vara intressant att veta hur han gått tillväga.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Kimma

  • Inlägg: 17138
  • De beste spiegel is een oude vriend
    • -
    • Klockarens Kaningård
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #17 skrivet: 02 maj-10 kl 08:08 »
Det ser ut som det är filmat i Nederländerna. Där finns ingen "natur"... de är så trångbodda att varenda kvadratmeter är upptagen. ( Och dessutom ingen allemansrätt.) Då får man nog göra som han gör, om hundarna ska få vara lösa.

Kul att se, det ser ut att vara fågelhundar, de som jagar med fågelhundar brukar ha bra pli på sina hundar ;)

Det är nog snarare filmat i tyskland/schweitz eller liknande för snubben är tysk. Så mycket natur som syns på bilderna finns inte i Holland, jag har bott där så jag vet.  ;)
"Följ hjärtat, inte logiken, logiken gör dig inte lycklig den får dig bara att stå ut lite längre."

vallhunden

  • Inlägg: 3009
    • Västergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #18 skrivet: 02 maj-10 kl 08:47 »
Det är nog snarare filmat i tyskland/schweitz eller liknande för snubben är tysk. Så mycket natur som syns på bilderna finns inte i Holland, jag har bott där så jag vet.  ;)

Då hade jag både rätt och fel samtidigt;-)
Kvinna som bor själv på landet med ett 30-tal tackor (Gotlandsfår) och 3 Border Collies.

Meritaton

  • Inlägg: 229
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #19 skrivet: 03 maj-10 kl 11:56 »
javisst ser det härligt ut, men varför måste han vara bland folk o i trafiken, det finns faktiskt både barn o vuxna som är mycket hundrädda, hur känns det för dem att möta honom med ett sådant lösspringande koppel? och jag tror inte att man ska lita på ett djur till 100%, det är trots allt många individer att hålla reda på. mvh Anne-lie

Kanske måste han passera alla dessa ställen för att komma till vattnet och närmre naturen.

Onekligen härligt att se vilket ledarskap!

bacillen

  • Inlägg: 160
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #20 skrivet: 03 maj-10 kl 12:03 »
Samtidigt är det ingen som har sett hur han har fått det att fungera på det viset. Eller hur lång tid det tagit. Imponerande att se, självklart, men jag är mera intresserad av att se resan till målet snarare än målet. ;)

Helt klart den intressanta frågan!
Nobody puts baby in a corner

trojlik

  • Inlägg: 337
  • I skogen är jag fri
    • Västergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #21 skrivet: 03 maj-10 kl 12:18 »
Helt otroligt att se!  :o Och vad glad man blir av det  :-*

Tänk om jag hade kunnat haft sån pli på mina lopphögar  ;D

MickeMård

  • Inlägg: 1704
  • Allt åt alla.
    • Östergötland
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #22 skrivet: 03 maj-10 kl 13:06 »
Det var riktigt kul att se. Såg någon den tjocka hunden på slutet som han cyklade för bi? :)
Utan landsbygden finns ingen stad. Utan staden finns bara landsbygd.

Djursam

  • Inlägg: 82
SV: Släng dig i väggen Ceasar
« Svar #23 skrivet: 27 maj-10 kl 22:18 »
Fantastiskt och fascinerande!

Sen undrar jag bara lite över er som skrev om Holland...
Om de kan valla får på drentska hedmarker finns det nog några   kvadratmetrar natur kvar skulle jag tro. Där talar vi om norr, sedan finns det ju öst och syd. Nordsjöstrånderna inte att förglömma.
Tråkigt att tycka till  på det sättet när man egentligen inte vet vad man talar om (Även om man bott där)
(Naturligtvis går det inte att jämföra med Sverige men det var ju inte det det handlade om) 



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

582 gäster, 2 användare
Jon.b, Sundance

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser