Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  x  (läst 5841 gånger)

mumsmums

  • Inlägg: 72
    • -
    • Välkommen till familjen Perdahls hemsida!
x
« skrivet: 26 feb-04 kl 10:18 »
x
« Senast ändrad: 08 jul-11 kl 11:42 av mumsmums »
"Som man bäddar får man ligga" ska inte vara en ursäkt för kränkande särbehandling och absolut inte när bädden består av efterkonstruktioner, undanhållande av fakta och lögner där vissa bereds möjlighet att rädda sitt eget skinn och andra görs rättslös.  www.familjenperdahl.se

lottis

  • Gäst
Re:Auktionsfynd!
« Svar #1 skrivet: 26 feb-04 kl 10:45 »
Det är jätte roligt.

Men här i Sthklms trakten tenderar priste att gå åt ocker hållet, och allt är skitdyrt på auktoner.

Så det blir inte så mycket man köper, man bara tittar....och suktar...lite.... ;)

Lottis

Carina

  • Gäst
Re:Auktionsfynd!
« Svar #2 skrivet: 01 mar-04 kl 10:20 »
Här är en till som gillar auktioner!  :)
Tyvärr blir det inte så ofta jag besöker någon nuförtiden.
Priserna här i Västra Götaland känns som om de ligger rätt högt. Säkert inte som i Stockholmsområdet men vi har mycket besök av Norskar eller uppköpare som sedan säljer till Norge vilket trissar upp priserna.
Mvh, Carina


manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Auktionsfynd!
« Svar #3 skrivet: 08 mar-04 kl 19:40 »
Det är jätte roligt.

Men här i Sthklms trakten tenderar priste att gå åt ocker hållet, och allt är skitdyrt på auktoner.

Så det blir inte så mycket man köper, man bara tittar....och suktar...lite.... ;)

Lottis

Men strunta i auktionerna då och tokshoppa  på Pingstkyrkan i stället. På besök hos vänner i Huddinge har jag gjort flera fynd som numera pryder mitt hem. Visserligen sitter det prislappar på allt, men det går att pruta.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Neiklot

  • Gäst
Re:Auktionsfynd!
« Svar #4 skrivet: 01 apr-04 kl 18:28 »
För att inte tala om affärer som säljer antikt och loppisprylar.
Gjorde världens fynd i söndags - Två st Piccolo-munspel från 39, ena låg i originalförpackningen!

Blev en del jammande med lillbrorsan påvägen hem!

 ;D

lottis

  • Gäst
Re:Auktionsfynd!
« Svar #5 skrivet: 01 apr-04 kl 21:44 »
Jorå Pingstkyrkan är fiiint, jag har gjort mycket klädfynd på Pingstkyrkan i "S´ötälje"   ::)

Vi har en hel del second hand butiker som man kan fynda bra grejor på.

Min dotter har tenderat att bli en riktigt loppisråtta. Hon handlar, och hittar, massor med presenter och julklappar hela tiden.

Lottis


Kungen i Kornhall

  • Gäst
Re:Auktionsfynd!
« Svar #6 skrivet: 24 apr-04 kl 22:52 »
Jag har fått lära mig att det är FULT att pruta på Emaus och Pingstkyrkans försäljningar, dom behöver alla pengar dom kan få in till sitt hjälparbete. Ge dom rätt betalt, och lägg till en pryl som prutning istället! Apropåå.... handvevade köttkvarnar kan aldrig dö, när dom gjort sitt i köket används dom här på västkusten till att mala fiskrens som mäskning när man fiskar makrill odyl. Nymalet ska det va, det är det hemliga tricket som stockholmarna inte vet!!! Nåja, jag har hört att dom säljs i lönndom i fiskebodarna.

manna

  • Inlägg: 3788
    • -
Re:Auktionsfynd!
« Svar #7 skrivet: 03 maj-04 kl 11:37 »
Jag har fått lära mig att det är FULT att pruta på Emaus och Pingstkyrkans försäljningar, dom behöver alla pengar dom kan få in till sitt hjälparbete. Ge dom rätt betalt, och lägg till en pryl som prutning istället!

Men med en grej mindre att sälja så blir det ju ändå mindre pengar i kassan...? Jag prutar friskt - oavsett vem som säljer. Vill de inte sälja så får jag väl antingen gå därifrån utan prylen eller försöka med ett nytt pris.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

hustigern

  • Inlägg: 181
    • Östergötland
Re:Auktionsfynd!
« Svar #8 skrivet: 11 aug-04 kl 23:24 »
Hejsan!

Jag var på auktion nu i sommar och kom hem med en handvevad separator (jag tror den är komplett, men har ingen mjölk att separera så jag vet inte) och två handvevade köttkvarnar (de verkar hela men jag är amatör). Om det är någon i trakten av Borensberg (Östergötland) som vill ha den ena köttkvarnen delar jag gärna med mig. Den är ju rätt tung så jag tror inte riktigt på att skicka den någonstans, men vill någon komma och hämta så gärna för mig (tel 0141-583 85 eftersom jag har oregelbundna datorvanor).

/Anneli
Blommehöns (genbank), ölandsgäss (genbank), fjording, får, katter och kaniner... och papegojor

 

Tigerironlady

  • Inlägg: 93
Re:Auktionsfynd!
« Svar #9 skrivet: 27 okt-04 kl 11:41 »
 :D
Den här sommaren har jag besökt alla de auktioner jag har fått nys om, och det har varit både givande och roligt. När det begav sig en gång i tiden och jag skulle möblera min första egna lägenhet gjorde jag detta med auktionsfynd, flera av dem fick jag till en oförskämt låg penning och dessutom var de bra mycket mer både hållbara och dekorativa än de ikeaihopsättningar många av mina vänner införskaffade med hjälp av föräldrar som hade andra förutsättningar än min enastående mor. Med detta i bagaget så styrde jag åter kosan mot auktionskammarna i min närhet nu när det var dags för oss att möblera en betydligt större bostad än den vi hade haft tidigare i stan.

Under sommaren har vi flyttat från en fyrkantig och behändig insatslägenhet i stan, och bytt ut den mot en hyrd gård modell större bostadshus på landet. Iochförsig hade vi det snålt tilltaget med möbler tidigare även i lägenheten, men eftersom vi dubblade bostadsytan nu, så skulle goda råd vara billiga, och det var de på detta sätt.

Vi har möblerat upp fem barns personliga rum och vårt vardagsrum för en spottstyver, och kul har det varit. Har haft många givande samtal med gamla ringrävar som villigt har delat med sig av tips och fick lära mig mycket om de vett- och etikett-regler som råder under budets gång. En del auktionsbesökare ser som sin uppgift att inga klenoder går för billigt, dem lär man sig snart ansiktet på. En av dessa ångrade ett tidigare tilltag, och visade det under ett senare bud på en annan auktion. Man bjuder bara på det man verkligen vill ha, och om det blir uppenbart att det inte finns några vinstintressen så finns det till och med säljare som släpper ett bud av "humanitära skäl". Aaah, vad roligt jag har haft. Tyvärr får jag snart inte plats med mer, men nu har det nästan blivit ett gift att gå på auktion i stället, så jag lär säkert bevista fler.
Det är dumt att spotta pärlor i motvind om det inte går en ko på isen och ropar hej!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

321 gäster, 2 användare
TindraTyra, Modernhistorydigger

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser