Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  fått hem vaktlar!  (läst 3198 gånger)

Helenan

  • Gäst
fått hem vaktlar!
« skrivet: 26 jul-07 kl 20:11 »
Nu har jag redan fått hem vaktlar! Var i dalarna och hälsade på min moster och hennes granne hade flyttfärdiga vaktlar!!! Jag fick sex st. Hoppas en är tupp! Hon trodde två av dem kunde vara det.

De behöver ingen värmelampa längre sa säljaren. De är tre veckor gamla. Tror ni de får det bra här?

Helenan

  • Gäst
Re:Hurra! Redan fått hem vaktlar!
« Svar #1 skrivet: 26 jul-07 kl 20:12 »
De har fått kalkonstart och en petflaska med varmvatten i en raggsocka inne i sitt hus glömde jag säga. Ska jag kanske ta in dem över natten?? ???

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Hurra! Redan fått hem vaktlar!
« Svar #2 skrivet: 26 jul-07 kl 20:54 »
Vilken art? Är de syskon?
« Senast ändrad: 26 jul-07 kl 20:55 av 8zw »
Påfågelduvor.

Helenan

  • Gäst
Re:Hurra! Redan fått hem vaktlar!
« Svar #3 skrivet: 26 jul-07 kl 21:05 »
Vanliga vaktlar enligt säljaren :-\ Ja, de är syskon.

Margit

  • Gäst
Re:Hurra! Redan fått hem vaktlar!
« Svar #4 skrivet: 26 jul-07 kl 21:35 »
Grattis!!! ;D

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Hurra! Redan fått hem vaktlar!
« Svar #5 skrivet: 27 jul-07 kl 07:44 »
Finns inget som heter vanliga vaktlar men det kanske är japanska? Har de fjädrar så behöver de nog inte värmelampa. Är de syskon ska du nog sälja tupparna och köpa nya eller byta dem.
« Senast ändrad: 27 jul-07 kl 07:44 av 8zw »
Påfågelduvor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

450 gäster, 2 användare (1 dolda)
sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser