Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bortflugen vaktel  (läst 2113 gånger)

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Bortflugen vaktel
« skrivet: 08 jul-07 kl 17:25 »
Min vita vaktelhona flög iväg idag och jag såg inte riktigt vart hon landade men tror det var nånstand bland det höga gräset i ett dike men efter att ha gått och plöjt ner rätt mycket och ropat på henne utan att hitta henne gav jag upp och gick in (det regnar).
De andra vaktlarna ropar ibland men har inte hört henne svara men hoppas på att jag kan hitta henne innan någon katt gör det. Finns det något annat sätt att försöka locka henne till att visa vart hon är än att ropa och försöka skrämma henne?
Påfågelduvor.

Silverfallet

  • Gäst
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #1 skrivet: 08 jul-07 kl 17:26 »
Oj de blir nog inte enkelt dom är ju inte så stora direkt.  :(

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #2 skrivet: 08 jul-07 kl 17:31 »
Nej jag vet men hon är ju vit så lite lättare borde det vara men i det höga gräset gömmer hon sig nog rätt bra. Hoppas på att de andra kommer locka henne till buren igen eller till en öppen yta där jag ser henne fast då är risken att hon flyger iväg igen om man kommer nära.
Påfågelduvor.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #3 skrivet: 08 jul-07 kl 19:50 »
Har nu satt upp en lapp om att den är borta (med hittelön) och har även vingklippt de andra vuxna så hoppas de inte kan flyga iväg om de råkar komma utanför buren.
« Senast ändrad: 08 jul-07 kl 19:51 av 8zw »
Påfågelduvor.

Simon

  • Gäst
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #4 skrivet: 08 jul-07 kl 21:31 »
Hej samma sak hände mig ifjol.. en vakteltupp råkade komma lös och jag var helt säker på att han inte skulle komma tillbaka... men så 3 veckor senare så kom den smygandes bakom buren till min stora förvåning... :o Bara att hålla tummarna!

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #5 skrivet: 08 jul-07 kl 21:47 »
Ja men finns mycket katter här och hon syns rätt lätt för att hon är vit. Just nu när det regnar ligger hon nog bara och trycker nånstans och har fortfarande inte hört henne svara på de andras rop. Men det finns gått om mat ute så hon klarar sig nog bara hon inte stöter på någon katt.
Påfågelduvor.

Silverfallet

  • Gäst
Re:Bortflugen vaktel
« Svar #6 skrivet: 09 jul-07 kl 15:57 »
Hoppas du hittar henne.
Ja vit då syns hon ju lite bättre.
Men tyvärr är dom en katt delikatess.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

547 gäster, 3 användare (1 dolda)
fri, Corvus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser